روح الله زاد تاکید کرد:
حمایت از فلسطین عین حمایت از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده
نشست انقلاب اسلامی ایران و مسئله فلسطین از سلسه نشست های موسسه نورقدس جوان با سخنرانی جناب آقای روح ا.. زاد، از کارشناسان مسائل فلسطین در تالار اسوه برگزار شد.
شایان ذکر است این نشست با مشارکت فرهنگسرای انقلاب، مجتمع فرهنگی هنری اسوه و بسیج دانشجویی برپا گردید
جناب آقای روح ا... زاد در ابتدای این جلسه به تبیین و تشریح فضای آشفته و مشوش پیش از انقلاب پرداخته و گفتند: جامعه ایرانی در دوران پهلوی با مخاطرات فراوان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، و... مواجه بود.
ادامه مطلب...
نشست یهود در قرآن از سلسله نشست های صهیونیسم شناسی موسسه نور قدس جوان با حضور دانشجویان و طلاب روز 5 شنبه 24 دی ماه 88 در تالار اسوه برگزار شد. گفتنی است این نشست با همکاری فرهنگسرای انقلاب، بسیج دانشجویی و مجتمع فرهنگی، هنری اسوه برگزار شد.
قسمت نظرات این پست غیر فعال می باشد.
ادامه مطلب...گزارش تصویری از نشست بررسی ابعاد جنگ غزه
نشست «مقدمات تشکیل صهیونیسم» از سلسله نشست های صهیونیسم شناسی موسسه نور قدس جوان با همکاری مجتمع فرهنگی اسوه در تالار اسوه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه نور قدس جوان این نشست که 12 آذر ماه ماه برگزار شد استاد شمس الدین رحمانی شرحی از اقدامات یهودیان ارائه کردند که منجر به تشکیل صهیونیسم گردید.
ایشان قرن شانزدهم را قرن مهمی دانستند: قرن 16 میلادی قرن مهمی است. رنسانس در این قرن به وقوع پیوست. رنسانس به این معنا است که دیگر دین یهودیت، اسلام، مسیحیت، کارکردی ندارند و باید به سراغ علم مادی رفت و برای اینکه چیزی به اسنژم دین داشته باشند، سراغ اندیشه های قبل از مسیحیت در یونان رفتندکه این اندیشه ها، عظمت تفکر غرب است وحدود 100سال طول کشیده است. اما جای این سئوال است که چرا سراغ اندیشه های یونانی رفتند نه رومی؟
استاد رحمانی در ادامه بیان داشتند: داستان استعمار کاملا یهودی است و اسناد تاریخی موید این مطلب هستند. هانری هشتم پادشاه انگلیس در سال 1600 م کمپانی هند شرقی را تاسیس کرد و به فاصله ی2 سال در هلند هم کمپانی هند شرقی ایجاد شد. درسال 1653م الیور کرامول با لغو پارلمان ، سلطنت را تصاحب کرد ، وی شخصی بسیار دیکتاتور و به شدت علاقه مند به یهودیان بود که اجازه ورود آن ها را بعد از 300 سال به انگلستان صادر کرد..
ایشان در ادامه به کابالا و و ارتباطش با فراماسونری اشاره کردند: شوالیه های معبد که با نام کابالاها مشهور بودند و در خیلی از کتابها به آن اشاره شده ، افرادی قدرتمند بودند که ثروت بسیاری جمع آوری کرده بودند و سالها خیانت و جنایت کردند که بعد از شناخته شدنشان توسط روحانیت مسیحی ، دستور به دستگیری و کشتن آنها دادند، عده ی کمی گریختند و در انگلستان پناهنده شدند که بعد ها نسل های همانها فراماسونری را تشکیل دادند و این اشارات رمزی مال کابالاهاست
سال 1718 لژ بزرگ فراماسونری توسط دزاگولیه تشکیل شد، اندیشه ی مادی را رواج داد در سرتاسر اروپا و قرن 18 میلادی را قرن روشنفکری نامیدند. ماسونری در فرهنگ های لغت به ساختمانی که پایین آن سنگ و بالای آن آجر است ترجمه شده که این یکی از عبادت های فراماسونری است (درآتش سوزی بزرگ در انگلستان و سوختن خانه های چوبی ،شروع به ساختن خانه هایی به این شکل کردند.)
وی سپس به نقش شخصیت های مهم و موثر یهودی پرداختند: ناپلئون کسی که اندیشه ی جمهوری را در سرتا سر اروپا تاسیس کرد و یکی از یهودیان بود.
«مایر آنسرل روچیلد» یک خانواده ی ثروتمند انگلیسی یهودی که پدر معنوی اسرائیل نامیده می شود، در آخر قرن 19 بعد از خودش 5 پسر او در 5 شهر مهم انگلستان فعالیتهای پدرشان را ادامه دادند. هرتزل و ... کارگزارهای اینان بودند.
در قرن 19 خانواده ی روچیلد حاکم اقتصادی اروپا بود و روچیلد بزرگ ،پدرمعنوی،اقتصادی و ... اسرائیل است. مهم ترین کارهای این خاندان، وام دادن، فروش اسلحه و مدار مخدر است و با این کار به جنگ ها دامن می زدند. قرن 19 ، قرن رشد بانکداری بین المللی ، صنعت وابسته به ربا است و اقدامات آن ها برای فتح جهان است.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) نشست تشکیل صهیونیسم از سلسلهنشستهای صهیونیسمشناسی، روز گذشته 28 آبانماه، از سوی مؤسسسه نور قدس جوان با همکاری مجتمع فرهنگی اسوه در تالار اسوه برگزار شد.
در این نشست شمسالدین رحمانی استاد و پژوهشگر تاریخ صهیونیسم شرح مختصری از پیشینه شکلگیری صهیونیسم ارائه داد.
وی تشکیل کنفرانس یهودیان را در شهر بال سوئیس در سال 1897 سرآغاز ورود واژه صهیونیسم به ادبیات سیاسی جهان دانست و یادآور شد: «صهیون» نام کوه مقدسی در اورشلیم است که بعضی از پیامبران الهی در آن مدفون هستند.
رحمانی اضافه کرد: پیش از کشف قاره آمریکا، سه قاره در دنیا وجود داشت که محل اتصال آنها خاورمیانه بود و از این جهت این منطقه را مرکز جهان میدانستند و از آن به عنوان لولای سه قاره نام میبردند.
وی خاورمیانه را مرکز تمدنهای الهی ذکر کرد و تصریح کرد: یکی از این تمدنها که سابقه سه الی چهار هزارساله دارد تمدن یهود است که بر اساس آیات قرآن و حتی مطالب کتب مقدس خودشان، فرهنگی کاملاً مادی و دنیوی دارند.
این پژوهشگر تاریخ به مکتب کابالیسم اشاره کرد و گفت: این مکتب یکی از تندترین و افراطیترین گرایشهای یهود است و پیروان کابالیسم که آنها را کابالا مینامند همه انسانها به جز یهود را از دایره انسان خارج میدانند و به آنها اطلاق حیوان میکنند.
وی سپس سالهای 1905 تا 1907 میلادی را مقطع زمانی مهمی برشمرد و عنوان کرد: سه رویداد مهم مشابه در این سالها به وقوع پیوسته است: انقلاب 1905 روسیه، پایهگذاری نهضت اتحاد و ترقی به وسیله ترکان جوان در عثمانی و انقلاب مشروطه در ایران.
رحمانی با تأکید بر بیارتباط نبودن این سه جریان با یکدیگر به نهضت ترکان جوان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایستادگی سلطان عبدالحمید در برابر درخواست صهیونیستها برای واگذاری فلسطین به آنها سبب برنامهریزی توطئهگران صهیونیست برای تضعیف و سرنگونی او گردید.
وی در این باره ادامه داد: جنگ جهانی اول و فروپاشی دولت عثمانی فرصت مناسب برای دستاندازی به سرزمین فلسطین را برای صهیونیستها که البته از حمایت کامل انگلستان نیز برخوردار بودند، فراهم کرد.
کارشناس مسائل فلسطین پیامد دیگر جنگ اول جهانی را برانداختن رژیم تزاری در روسیه برشمرد و تأکید کرد: امپراتور روسیه محدودیتهای شدیدی برای یهودیان در این کشور به وجود آورده بود که با سرنگونی او زمینه برای کوچ دادن آنها به فلسطین مساعد شد.
وی روی کارآمدن حکومت کمونیستی شوروی را پیروزی دیگری برای صهیونیسم ذکر کرد و اظهار کرد: اکثر اعضای هیئت رئیسه حاکم بر شوروی را یهودیان تشکیل میدادند.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود در مروری بر نهضتهای ضد صهیونیستی در فلسطین پیش جنگ جهانی دوم و تأسیس رسمی اسرائیل یادآور شد: تا پیش از جنگ، مبارزات مردم فلسطین به رهبری «حاج امین الحسینی» مبارز سوریالاصل، خاستگاهی صرفاً اسلامی دارد که شعار آنها حراست از مسجد الاقصی است.
وی در مورد مبارزات فلسطینیان پس از جنگ دوم جهانی ادامه داد: پس از 1945 تحرکات ضد اسرائیلی در فلسطین دیگر صبغه اسلامی ندارد و در واقع عنصر دین از جنبش مسلمانان فلسطین حذف شده است.
این تحلیلگر مسائل خاورمیانه افزود: هر کدام از گروههای مقاومت فلسطین به یک کشور عربی متصل شده و از آن تغذیه مالی میشدند و در میان این گروهها، سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست عرفات بیش از همه مورد حمایتهای مالی کلان قرار گرفت.
رحمانی با استناد به شعارها و راهبردهای عرفات خاطرنشان کرد: او با عدم بهرهگیری از ظرفیتهای دینی و مذهبی به صراحت اعلام میکرد: «ما یک گروه ناسیونالیست و ملیگرا هستیم.»
وی تصریح کرد: بیاعتنایی به اسلام در میان گروههای فلسطینی تا زمان انقلاب اسلامی ایران ادامه داشت اما از این مقطع با تأثیرپذیری از الگوی انقلاب اسلامی، جنبش مقاومت اسلامی و جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شکل گرفت و اسلام را به متن مبارزات ضد اسرائیلی بازگرداند.