سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463554---
بازدید امروز: ----18-----
بازدید دیروز: ----47-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
چهارشنبه 88/11/7 ساعت 11:13 صبح

 

روح الله زاد تاکید کرد:
حمایت از فلسطین عین حمایت از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده

نشست انقلاب اسلامی ایران و مسئله فلسطین از سلسه نشست های موسسه نورقدس جوان با سخنرانی جناب آقای روح ا.. زاد، از کارشناسان مسائل فلسطین در تالار اسوه برگزار شد.

شایان ذکر است این نشست با مشارکت فرهنگسرای انقلاب، مجتمع فرهنگی هنری اسوه و بسیج دانشجویی برپا گردید

استاد روح الله زاد

جناب آقای روح ا... زاد در ابتدای این جلسه به تبیین و تشریح فضای آشفته و مشوش پیش از انقلاب پرداخته و گفتند: جامعه ایرانی در دوران پهلوی با مخاطرات فراوان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، و... مواجه بود.

همچنین حکام و مسئولان وقت نیز با تشویق مردم به دور شدن از ارزشهای ناب و پسندیده اسلامی و گرایش به فرهنگ ناهنجار، مبتذل و مارکسیست غربی نیز به این بحران دامن می زدند.

آنها با دردست داشتن تمامی ابزار تبلیغاتی من الجمله صداوسیما، سعی در تبلیغ و اشاعه فرهنگ ضد دینی و ضد اسلامی داشته و غرب را نماد توسعه، پیشرفت و دموکراسی معرفی می کردند.

درهمین راستا به توجیه فرمانبرداری و اطاعت و حمایت بی چون و چرا از قدرتهای استکباری، بالاخص رژیم صهیونیستی پرداخته و این عمل را در پیشگاه مردم عوام خوب جلوه می دادند.

ایشان در ادامه به نقش ژاندارمی ایران درجهت پیشبرد اهداف نظام سلطه اشاره کرده و افزودند: نظام استکباری غرب، ایران دوران پهلوی را به پایگاهی امن و باثبات برای حفظ از منافع خود در منطقه خاورمیانه تبدیل کرده بود و از نقش تعیین کننده ایران در جهت صیانت از منافع خود، سوءاستفاده می کرد و با استفاده ابزاری از ایران، کشورهای منطقه بویژه اعراب را هراسان می نمود و آناه را زیر فشار قرار می داد.

استاد روح الله زاد

در آن زمان جامعه ایران افزون بر مشکلات عدیده ای که به علت غفلت رژیم پهلوی ایجاد شده بود با رکود نخبگی، خلاقیت و پژوهش در تمامی حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور نیز روبرو بود و جامعه ایران سیری نزولی را طی می نمود.

بی سوادی به اوج رسیده بود و نارضایتی عمومی نیز افزایش یافته بود. خفقان بیداد می کرد و منتقدان مجالی برای نقد عملکرد حکومت نمی یافتند.

جامعه ایرانی به بازار مصرفی کشورهای غربی و مخصوصاً اسرائیلی تبدیل شده بود و سرمایه های کشور بدین گونه به هدر می رفت.

همچنین در آن هنگام به دلیل تیرگی روابط میان اعراب و اسرائیل و نیاز شدید این رژیم به منابع انرژی، ایران بعنوان مهمترین تأمین کننده انرژی اسرائیل بشمار می رفت.

آقای زاد در رابطه با همکاری های ایران و اسرائیل گفتند: پیش از انقلاب تمامی بخش های مهم و کلیدی کشور توسط عوامل رژیم صهیونیستی و یا ایادی داخلی آن، اداره و هدایت می شد که می توان از آن جمله به خیانت های امیرعباس هویدا، نخست وزیر بهائی و صهیونیست حکومت پهلوی اشاره نمود.

همچنین تأسیس پایگاه های جاسوسی فراوان در ایران توسط موساد و سیا و پرورش عده کثیری از جاسوسان ایرانی برای جاسوسی از شوروی سابق و اعراب درجهت حفظ منافع خود، ازجمله اقدامات وقیحانه نظام استکبار در ایران بود.

همچنین تأسیس پایگاه های جاسوسی فراوان در ایران توسط موساد و سیا و پرورش عده کثیری از جاسوسان ایرانی برای جاسوسی از شوروی سابق و اعراب درجهت حفظ منافع خود، ازجمله اقدامات وقیحانه نظام استکبار در ایران بود.

اوضاع کشور بر همین منوال می گذشت تا اینکه امام(ره) مردم را از خواب غفلت و بی توجهی بیدار کرده و ایشان را به پیروی از ارزشهای متعالی اسلامی_شیعی فراخواند.

تالار اسوه، موسسه نور قدس

امام(ره) با سخنان کوبنده خود ضربه سهمگینی بر پیکره استکبار وارد کرد و از چهره واقعی این اجانب پرده برداشت و آنان را عامل اصلی مشکلات و عقب ماندگی های بلاد اسلامی معرفی کرده و هدف نهائی نظام سلطه را از بین بردن ارزشهای اسلامی دانست.

جناب روح ا... زاد در ادامه به اعلام نظرات امام خمینی(ره) درباره اقدامات و فعالیتهای اسرائیل در جهت مبارزه با اسلام و اسلام زدایی اشاره کرد و افزود: امام(ره) اسرائیل را خطری جدی برای اسلام و مسلمین دانسته و حمایت از گروه ها، فرقه ها، و مذاهب گوناگون و ساختگی که در تعارض با اسلام قرار داشتند را از جمله کارهای معاندانه این رژیم در همین راستا می دانستند.

امام خمینی(ره) همچنین بقای جمهوری اسلامی را فقط وفقط درگرو مبارزه و مقابله با منافع استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و اسراءیل می دیدند و بر این باور بودند که اسراءیل باید از صفحه روزگار محو شود چون منافعش با منافع اسلام در تضاد آشکار است.

آقای زاد سپس به فشارهای جهانی بر ایران به علت مواضع ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی در دوران پس از انقلاب اشاره کرده و گفتند: تهدیدها و فشارهای زیادی از سوی نظام استکبار بر جمهوری اسلامی، به دلیل مواضع ضداسرائیلی ایران تحمیل شد. همچنین آنان با تهدید، تحریم، انزوا و ترور بسیاری از شخصیتهای مطرح نظام جمهوری اسلامی؛ ایران را به شدت تحت فشار گذاشتند که جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز در همین راستا بود. اما ایران اسلامی با تکیه بر فرامین رهبر دینی خود، امام خمینی(ره)، بر تمامی این تهدیدات و مشکلات بوجود آمده فائق آمد و پس از جنگ تحمیلی بود که محبوبیت ایران به یکباره در بین کشورهای جهان بیشتر شده و روزبه روز دایره نفوذ ایران در مناطق مختلف جهان گسترده تر گردید.

همسو با گسترش نفوذ ایران، بالاخص در کشورهای منطقه، ظهور گروه های اسلامی همچون حزب ا... در لبنان و حماس در فلسطین، منافع اسرائیل و متحدانش را به خطر انداخت.

این گروه ها با تأسی ازاندیشه های امام(ره)، ضربه های سختی را بر هیمنه پوشالی رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی و ایادی استکبار وارد کرده و نشان دادن که با تکیه بر اندیشه و فرهنگ دینی می توان بر دشمن صهیونیستی چیره شد. چنانکه جهانیان هیچگاه برتری حزب ا... درجنگ سی و سه روزه و حماس را در جنگ بیست و دو روزه هرگز از یاد نخواهند برد.

بدین گونه بود که انقلاب اسلامی ایران پایه گذار حرکتی ضد استکباری در جهان اسلام شد و به تبع آن گروه های مختلف اسلامی با سرمشق قرار دادن اندیشه های ناب امام(ره) به مبارزه و جهاد با دشمنان اسلام پرداختند.

بدین گونه بود که انقلاب اسلامی ایران پایه گذار حرکتی ضد استکباری در جهان اسلام شد و به تبع آن گروه های مختلف اسلامی با سرمشق قرار دادن اندیشه های ناب امام(ره) به مبارزه و جهاد با دشمنان اسلام پرداختند.

در ادامه آقای روح ا...زاد با انتقاد شدید از افرادی که در داخل به انتقاد از اقدامات ایران درجهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برضد اسرائیل می پردازند؛ اشاره کرده و خاطرنشان کردند: حمایت از فلسطین عین حمایت از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و این دو نه تنها در تضاد با هم نیستند بلکه همسو و در راستای یکدیگرند.

بنده به چند مورد از دستآوردهای ایران در موضوع فلسطین اشاره می کنم: ایران با تشکیل گروه هایی نظیر حماس و حزب ا... در کشورهای منطقه پایگاه هایی را در جهت حفظ منافع خویش ایجاد کرده که موجبات اقتدار جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

همچنین در سالهای اولیه انقلاب، جمهوری اسلامی با تهدیدهای شدید نظامی غرب مواجه بود اما درحال حاضر با توجه به قدرت نظامی ایران و همچنین نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه تهدیدهای نظامی غرب برعلیه ایران ناکارآمد شده و فقط در حد حرف می باشد.

ایشان در پایان بحث با اشاره به شکوفایی و پیشرفت روزافزون کشور در همه زمینه ها تصریح کردند: جمهوری اسلامی نماد واقعی یک کشور مسلمان و موفق در حوزه های مختلف است که تنها با اتکا به خداوند و اراده مردمان خویش توانسته به آنها دست پیدا کند.

گزارش: شاهد صالح



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]