سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463665---
بازدید امروز: ----16-----
بازدید دیروز: ----74-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 88/2/25 ساعت 9:6 عصر
در حالی هزاران فلسطینی مراسم شصت و یکمین سالگرد اشغال فلسطین را در کرانه باختری با انجام راهپیمایی برگزار کردند، اسراییل اجرای چنین مراسمی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پرس.تی.وی ـ یبروت، حزب تندروی اسراییل خانه ما به رهبری اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل پیشنهاد کرده است که برگزاری مراسم سالگرد فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 1948 ممنوع اعلام شود تا مردم فلسطین خاطره اشغال و تقسیم فلسطین را یادآور نشوند. با این وجود شهر رام‌الله در کرانه باختری شاهد تظاهرات پنج هزار فلسطینی بود که خواهان کنار گذاشتن شاخه‌ی زیتون و برداشتن تفنگ شدند و برحق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان تاکید کردند. تظاهرکنندگان از بی‌طرفی جامعه جهانی انتقاد کرده و خواهان وحدت فلسطینی‌های طرفدار آمریکا و فلسطینیان ضد این کشور شدند.

تظاهرات مشابهی نیز به این مناسبت در نابلس و جنین و طولکرم و قلقیلیه در کرانه باختری برگزار شد؛ اما غزه شاهد تظاهراتی از این قبیل نبود و انتظار می‌رود که غزه شاهد تظاهراتی بی‌سابقه پس از نماز جمعه باشد.

فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی سال 1948 توسط اسراییل، امسال با قانون نژادپرستانه‌ای روبرو هستند که الکس میلر از حزب اسراییل خانه ما به مجلس اسراییل (کنیست) ارایه داده است. این قانون فلسطینی‌ها را از زنده نگاه داشتن یاد اشغال فلسطین منع کرده است و مجازات زندان تا سه سال برای آنان پیش‌بینی کرده است؛ زیرا اسراییل روز اشغال فلسطین را روز استقلال خود می‌داند.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: صبح قریب
    جمعه 88/2/25 ساعت 9:5 عصر
    روزنامه‌ی فرامنطقه‌ای القدس‌ العربی گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر صدها قبضه سلاح و مواد منفجره در شبه‌ جزیره‌ی سینا و در نزدیکی‌ مرزهای فلسطین اشغالی را کشف و ضبط کرده‌اند.

    به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی مصر 266 راکت، 40 مین، 50 عدد خمپاره، 20 نارنجک دستی و دست کم 3 موشک ضد هواپیما را کشف کردند.

    نیروهای امنیتی مصر به این روزنامه گفته‌اند که هنوز هیچ فرد مشکوکی در این ارتباط دستگیر و یا شناسایی نشده است.

    در همین چارچوب ماه گذشته نیروهای امنیتی مصر 5 تونل قاچاق اسلحه را در مرزهای مصر با نوار غزه کشف کردند. حزب‌الله متهم است که از این تونل‌ها برای عبور سلاح به نوار غزه استفاده می‌کند.

    بر مبنای این گزارش هسته‌ی حزب‌الله قرار بوده که حملات خود را با هماهنگی عرب‌های ساکن در اسرائیل علیه این رژیم انجام دهد.

    همچنین نیروهای مصری به یک فرد آفریقایی در نزدیکی مرز مصر با فلسطین اشغالی شلیک کردند و او را کشتند. این مرد که 3 بار به سینه و 1 بار به شکم او شلیک شده بود هیچ کارت شناسایی و یا مدرکی که هویت او را ثابت کند همراه نداشت. پلیس مصر گفت این شخص که قصد داشت به خاک سرزمین‌های اشغلی وارد شود را شناسایی کرده و پس از هشدار و عدم اطاعت این شخص وی را مورد هدف قرار داده است.

    در ماه نوامبر گروه حقوق انسان وابسته به آمریکا از پلیس مصر خواسته بود تا آفریقایی‌هایی را که قصد عبور از مرز فلسطین اشغالی را دارند مورد هدف قرار ندهد.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: صبح قریب
    پنج شنبه 88/2/3 ساعت 11:56 صبح

    گروهی از وکلا و حقوقدانان نروژی امروز چهارشنبه ضمن ارائه دادخواستی رسمی به دادستانی کل این کشور خواستار محاکمه مقامات صهیونیستی به جرم ارتکاب جنایت های جنگی علیه ملت فلسطین در جریان حمله ارتش این کشور به نوار غزه شدند.

    این گروه امروز چهارشنبه (22/4/2009) طی بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، خاطر نشان کرد که در حال حاضر سعی در تکمیل مدارک و شواهد لازم برای اثبات اتهامات وارده مبنی بر دست داشتن مقامات سیاسی و نظامی صهیونیستی در کشتار برنامه ریزی شده و سازمان یافته شهروندان فلسطینی و تخریب اراضی دولتی و خصوصی و نیز حمله عمدی به مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، آمبولانس ها و دیگر وسایط حمل و نقل عمومی فلسطینیان هستند و این مساله را با جدیت تمام پیگیری خواهند کرد.  



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: صبح قریب
    پنج شنبه 88/2/3 ساعت 11:50 صبح
    آموس یادلین رییس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش اسراییل گزارشی را به کابینه اسراییل ارائه داد که در آن دولت باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، تهدیدی سیاسی برای اسراییل توصیف شده است.

    به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، آموس یادلین در گزارش خود در برابر کابینه اسراییل صورت خوش‌بینی از تهدیدهای موجود علیه اسراییل و روند گفتگوهای سیاسی با فلسطینی‌ها و سوریه ارایه داد. یدلین دولت جدید آمریکا به ریاست باراک اوباما را به نوعی معرفی کرد که گویی تهدیدی سیاسی برای اسراییل است.

    وی افزود: «کشمکش میان تندروها و میانه‌روها در خاورمیانه در حال افزایش است و میانه‌روهای جهان عرب باید بدانند که ایران تهدیدی برای همه منطقه است».

    این مسئول اسراییلی ادعا کرد که شبکه حزب‌الله که در مصر دستگیر شد یک حالت استثنایی نیست؛ بلکه ایران و حزب‌الله زیر ساختار تروریسم در سراسر جهان هستند و می‌کوشند در سراسر جهان به عملیات تروریستی ضد اسراییل اقدام کنند.

    یدلین درباره مقابله با حزب‌الله گفت: «حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس واکنش اسراییل و انتخابات آینده لبنان و این که هنوز کار بازسازی قدرت نظامی آن به پایان نرسیده، دست بسته بوده و قادر به انجام عملیاتی نیست».

    وی با اشاره به اتهام‌های مصر علیه حزب‌الله گفت: «این اتهام‌ها در زمانی که این حزب مشغول انتخابات است، برای حزب‌‌الله مناسب نیست و آن را در تنگنا قرار داده است؛ اما حزب‌الله همچنین پایبند به عملیات انتقامی برای گرفتن انتقام خون عماد مغنیه است به شرط آن که موجب بالا گرفتن بحرانی نشود».

    یدلین درباره حماس گفت: «حماس در غزه دست بسته است و برای برقراری آتش‌بس با بقیه گروه‌ها می‌کوشد و مایل به آشتی با محمود عباس رییس حکومت خودگردان و حل و فصل با اسراییل است».

    وی در بخش دیگری از گزارش خود درباره سوریه گفت: «سوریه در صدد نزدیک کردن خود به اوباما است؛ اما در عین حال به همکاری خود با جریان تندروها ادامه می‌دهد».

    این مسئول اسراییلی افزود: «اسد دست ایران را در سوریه برای دادن سلاح و مهمات به حزب‌الله باز گذاشته است. با این حال اسد آماده توافق صلح با اسراییل بر اساس عقب‌نشینی اسراییل به مرزهای 1967 و دریافت کمک هایی از آمریکا است».

    یدلین درباره ایران گفت: «ایران به چشمداشت‌های هسته‌ای خود ادامه داده اما از خط قرمزی که جامعه جهانی مشخص کرده تجاوز نمی‌کند؛ اما ایران می‌خواهد به غنی‌سازی ادامه داده تا به مرز ساخت بمب هسته‌ای برسد و پیش‌بینی می‌کند که تحریم‌ها ضد این کشور افزایش پیدا نکند؛ اما کاهش بهای نفت عامل فشاری برای مهار چشمداشت‌های هسته‌ای ایران است».



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: صبح قریب
    پنج شنبه 88/2/3 ساعت 11:45 صبح
    یکی از جوانان دروزی ساکن در مناطق اشغالی فلسطین (اسرائیل) درباره عذاب ها و شکنجه های ناشی از سر باز زدن از خدمت در ارتش اسرائیلی می گوید : مقامات ارتش اسراییل بعد از مخالفت من با خدمت در ارتش مرا در لیست افراد "وضعیت 21" یعنی " دیوانه" قرار دادند.
    به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پدرطارق سرحان دروزی ساکن در اراضی اشغالی سال 1948 در این باره می گوید: با انکه من اکنون در حرفه خود یعنی آهنگری و کار با سرامیک و صنایع فلزی از ماهرترین انها هستم و اکنون پنج  اختراع در این زمینه دارم که سه مورد از آنها گواهی فنی دریافت کرده است،ولی مقامات سازمان ارتش رسما مرا یک دیوانه خواندند و به من برگه "وضعیت 21" یعنی دیوانگی دادند .
    پدر طارق می گوید: به دلیل حالت روانی  و پزشکی که فرزندم طارق از آن رنج می برد ابتدا در امر خدمت سربازی اجباری او تحت حکومت صهیونیستی دخالت نکردم چرا که خودم خدمت نکردم و با تنگناها و محرومیت های بسیار مواجه شدم  ولی به محض انجام اولین حرکات سنگین در تمارین ارتش مشخص شد او نیز در شرایط فیزیکی فوق العاده خطرناکی است و نیاز فوری به عمل جراحی دارد. اما اسرائیلی ها به جای اینکه او را درمان و از وی مراقبت ویژه و کمک و مراقبت بهداشتی نمایند، حتی با اصرارهای ما درخصوص وضعیت حاد فرزندمان نیز توجهی نکردند. از آن پس بود که فرزندم از ادامه خدمت سر باز زد و به دستورات آنها گوش  نداد. مقاماتارتش نیز بجای انتقال او به بیمارستان،  مدت 20 روز در سلول انفرادی حبسش کردند و از هرگونه ارتباط با خارج از سلول وی را محروم نمودند و به ما هم اجازه ملاقات با وی را ندادند .
    وی می گوید : دربین دروزی ها جمله ای وجود دارد که اندیشیدن در باره آن ضروری است " مبادا وقت خود را حرام کنی و زندگی ات را صرف خدمت به موسسه ای کنی که خود را "ارتش دفاع" نامیده ولی به هیچ وجه حاضر نیست از عناصر و اعضای خود حمایت کند بلکه بجای مراقبت از ایشان و درمان ، آنان را حبس می کند".
    وی درباره فرزندش می گوید: می دانم که او از این رفتار وحشیانه و بیرحمانه مقامات ارتش اسراییل بشدت آسیب دیده است و من به آنها هشدار می دهم که هرگونه خسارت و پیامد این رفتار متوجه آنان خواهد بود و باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.
    پدر این نظامی فراری اسراییل تاکید کرد: فرزندم از شدت فشار روانی وارده برخود، تفنگی را ربوده و یکبار اقدام به خودکشی نمود... او امروز یک فراری از خدمت محسوب می شود و هرگز برای یک دقیقه دیگر هم حاضر به خدمت برای ارتش اسراییل بر ضد مردم فلسطین نیست.
    پدر طارق می گوید : با تلخی تمام می پرسم آنها چرا به جای آنکه یک بیمار را مداوا کنند به سلول کثیف و سرد می فرستندش تا 20 روز از درد به خود بپیچد و فریاد بکشد؟ اگر انسان بودند هرگز به این جنایت تن نمی دادند. به همه جوانان دروزی که از بد روزگار تحت سیطره این رژیم سفاک قرار گرفته اند می گویم : خسارتی که از خدمت نکردن در ارتش متوجه شما است به مراتب کمتر از خسارتی است که هر دقیقه خدمت در این ارتش بر روح و جان شما وارد می کند.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    <      1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]