سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463362---
بازدید امروز: ----6-----
بازدید دیروز: ----33-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
پنج شنبه 88/2/3 ساعت 11:45 صبح
یکی از جوانان دروزی ساکن در مناطق اشغالی فلسطین (اسرائیل) درباره عذاب ها و شکنجه های ناشی از سر باز زدن از خدمت در ارتش اسرائیلی می گوید : مقامات ارتش اسراییل بعد از مخالفت من با خدمت در ارتش مرا در لیست افراد "وضعیت 21" یعنی " دیوانه" قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پدرطارق سرحان دروزی ساکن در اراضی اشغالی سال 1948 در این باره می گوید: با انکه من اکنون در حرفه خود یعنی آهنگری و کار با سرامیک و صنایع فلزی از ماهرترین انها هستم و اکنون پنج  اختراع در این زمینه دارم که سه مورد از آنها گواهی فنی دریافت کرده است،ولی مقامات سازمان ارتش رسما مرا یک دیوانه خواندند و به من برگه "وضعیت 21" یعنی دیوانگی دادند .
پدر طارق می گوید: به دلیل حالت روانی  و پزشکی که فرزندم طارق از آن رنج می برد ابتدا در امر خدمت سربازی اجباری او تحت حکومت صهیونیستی دخالت نکردم چرا که خودم خدمت نکردم و با تنگناها و محرومیت های بسیار مواجه شدم  ولی به محض انجام اولین حرکات سنگین در تمارین ارتش مشخص شد او نیز در شرایط فیزیکی فوق العاده خطرناکی است و نیاز فوری به عمل جراحی دارد. اما اسرائیلی ها به جای اینکه او را درمان و از وی مراقبت ویژه و کمک و مراقبت بهداشتی نمایند، حتی با اصرارهای ما درخصوص وضعیت حاد فرزندمان نیز توجهی نکردند. از آن پس بود که فرزندم از ادامه خدمت سر باز زد و به دستورات آنها گوش  نداد. مقاماتارتش نیز بجای انتقال او به بیمارستان،  مدت 20 روز در سلول انفرادی حبسش کردند و از هرگونه ارتباط با خارج از سلول وی را محروم نمودند و به ما هم اجازه ملاقات با وی را ندادند .
وی می گوید : دربین دروزی ها جمله ای وجود دارد که اندیشیدن در باره آن ضروری است " مبادا وقت خود را حرام کنی و زندگی ات را صرف خدمت به موسسه ای کنی که خود را "ارتش دفاع" نامیده ولی به هیچ وجه حاضر نیست از عناصر و اعضای خود حمایت کند بلکه بجای مراقبت از ایشان و درمان ، آنان را حبس می کند".
وی درباره فرزندش می گوید: می دانم که او از این رفتار وحشیانه و بیرحمانه مقامات ارتش اسراییل بشدت آسیب دیده است و من به آنها هشدار می دهم که هرگونه خسارت و پیامد این رفتار متوجه آنان خواهد بود و باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.
پدر این نظامی فراری اسراییل تاکید کرد: فرزندم از شدت فشار روانی وارده برخود، تفنگی را ربوده و یکبار اقدام به خودکشی نمود... او امروز یک فراری از خدمت محسوب می شود و هرگز برای یک دقیقه دیگر هم حاضر به خدمت برای ارتش اسراییل بر ضد مردم فلسطین نیست.
پدر طارق می گوید : با تلخی تمام می پرسم آنها چرا به جای آنکه یک بیمار را مداوا کنند به سلول کثیف و سرد می فرستندش تا 20 روز از درد به خود بپیچد و فریاد بکشد؟ اگر انسان بودند هرگز به این جنایت تن نمی دادند. به همه جوانان دروزی که از بد روزگار تحت سیطره این رژیم سفاک قرار گرفته اند می گویم : خسارتی که از خدمت نکردن در ارتش متوجه شما است به مراتب کمتر از خسارتی است که هر دقیقه خدمت در این ارتش بر روح و جان شما وارد می کند.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]