سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463367---
بازدید امروز: ----11-----
بازدید دیروز: ----33-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
پنج شنبه 88/2/3 ساعت 11:0 صبح
لابی صهیونیستی معروف به ایپاک که از سازمان‌های مشهور و معروف یهودیان در آمریکاست و طرفدار سرسخت اسراییل و رژیم حاکم آن به شمار می‌رود بار دیگر رسوایی جدیدی در این کشور به بار آورد.

به گزارش پرس.تی.وی - بیروت و به نقل از روزنامه‌ی النهار این بار قهرمان این رسوایی خانم جین هارمان نماینده‌ی مجلس از حزب دمکرات آمریکا است که دو سال قبل از فعالان دمکرات در مجلس و در کمیسیون اطلاعات آمریکا بود.

دو روز قبل مجله‌ی کنگره آمریکا که سازمان امنیت ملی این کشور که بزرگ‌ترین تشکیلات اطلاعاتی در آمریکا است فاش کرد که مکالمات تلفنی هارمان را ضبط کرده و از جمله‌ی این تماس‌ها تلفنی از یک شخص مزدور اسراییلی با وی بوده که مربوط به دو سال قبل است. وی از هارمان می خواهد با اعمال نفوذ به عنوان یک عضو برجسته کمیسیون اطلاعاتی مجلس نزد وزارت دادگستری از اتهامات ضد دو مسئول ایپاک بکاهد.

دادگستری آمریکا در سال 2005 استیفن روز و کیت ایتزمان دو تن از مسوولان ایپاک را متهم کرد که اطلاعات محرمانه‌ای در مورد ایران و سازمان القاعده در اختیار دیپلمات های اسراییلی قراردادند.

این فرد به خانم هارمان وعده داد که در پاسخ به تلاش وی خانم نانسی پیلوسی رهبر اقلیت دمکرات‌ها در کنگره را قانع خواهد کرد تا پس از پیروزی دمکرات ها در سال 2006 وی را به عنوان رییس کمیسیون اطلاعات مجلس انتخاب کند.

این مزدور اسراییلی به هارمان که رابطه خوبی با پلوسی نداشت وعده داد که برای تضمین تحقق این وعده حییم صبان سرمایه دار یهودی که مصری الاصل است می تواند خانم پیلوسی را تحت فشار قراردهد تا کمک های مالی برای تبلیغات انتخاباتی وی را قطع خواهد کرد .

حییم صبان کمک‌کننده‌ی اصلی مالی به شرکت صبان برای پژوهش های خاورمیانه است که وابسته به موسسه بروکینگز است .

به دنبال پخش این خبر خام هارمان با صدور بیانیه‌ای این مسائل را بی اساس و جعلی خواند و گفت: «من در این ارتباط با وزارت دادگستری تماسی نگرفتم و این اتهام‌ها قدیمی است».

گزارش رسانه ها حاکیست که تحقیقات در مورد هارمان به دلیل نبود دلایل کافی متوقف شد اما آن‌چیزی که روزنامه نیویورک تایمز در صفحه‌ی نخست خود منتشر کرد سبب واقعی در توقف تحقیقات تمایل البرتو گونزالس وزیر دادگستری بود.

نیویورک تایمز در گزارش خود افزوده است که هارمان در پاسخ شخص مزدور اسراییل که خواهان دخالت و استفاده وی از نفوذش شده بود گفت: «نفوذ من در وزارت دادگستری محدود است اما می توانم با مسئول دیگر در کاخ سفید تماس بگیرم ».
وی که اسم این شخص در کاخ سفید را ذکر نکرده در پایان نیز تکذیب نکرده است که با کاخ سفید به سود این مزدور اسراییل تماس گرفته است.

پس از پیروزی دمکرات ها در انتخابات مجلس آمریکا در سال 2006 پیلوسی به هارمان که عضو برجسته در کمیسیون خارجی مجلس آمریکا بود بی اعتنایی نشان داد .

منبع قدس تی وی



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]