سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463644---
بازدید امروز: ----69-----
بازدید دیروز: ----39-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 88/1/28 ساعت 2:38 عصر
سرهنگ توقیف شده لبنانی رهبر شبکه‌ جاسوسی اسرائیل است
در حالی که تحقیقات با ادیب العلم سرهنگ بازنشسته و حیات الصالومی همسر وی در چارچوب شبکه‌ی جاسوسی اسرائیلی که اخیرا لو رفته بود ادامه دارد، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه به شبکه‌ی المنار گفت که این سرهنگ دستگیر شده رهبر یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های جاسوسی کشف شده در لبنان نیز بوده است.

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، شبکه المنار به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی اعلام کرد: «منزل این سرهنگ بازنشسته در منطقه‌ی سن الفیل واقع در شرق بیروت قرار دارد. وی و همسرش هر دو متهم به همکاری با اسرائیل هستند. در نزدیکی منزل این افراد شرکت داگلاس برای خدمات عمومی، تامین کارمندان و فرصت‌های شغلی قرار داشت. این شرکت متعلق به این خانواده بود و بعنوان سرپوش و برای تامین منافع این شبکه‌ی جاسوسی به مدت دو سال مورد استفاده قرار گرفته بود».

با ادامه‌ی تحقیقات مشخص شد پسر برادر سرهنگ ادیب العلم که در شهرستان رمیش در جنوب لبنان زندگی می‌کند نیز جاسوس اسرائیل است. این فرد نیز از اعضای نیروی انتظامی لبنان است و در عین حال مزدور و جاسوس اسرائیل بوده است. نیروهای اطلاعاتی و ارتش لبنان پس از اطمینان از این موضوع به خانه‌ی وی حمله‌ور شدند.
 
این مساله شوک بزرگی برای ساکنان منطقه سن‌الفیل بوده است. آنها انتظار این را نداشتند که همسایه‌ی شصت و چند ساله و همسر مهربان وی و فرزندان آنها جزئی از یک شبکه و هسته‌ی جاسوسی برای اسرائیل باشند. آنها گفته‌اند که این خانواده در امور و شئونات همسایگان و مردم منطقه هیچ دخالتی نمی‌کردند. همسایگان این افراد از صحبت در جلوی دوربین خودداری کردند.
 
این شوک به منطقه‌ی الرمیش واقع در جنوب لبنان نیز رسید. این سرهنگ خائن بازنشسته‌، دایی فرانسوا الحاج نفر دوم ارتش لبنان در زمانی فرماندهی میشل سلیمان رییس‌جمهور کنونی است. هنگامی که میشل سلیمان قرار بود به مقام ریاست جمهوری لبنان برسد تصمیم گرفته شده بود که فرانسوا الحاج فرمانده‌ی ارتش لبنان شود، ولی وی قبل از این اتفاق در یک انفجار ترور شد.

در ادامه تلویزیون المنار به تشریح یورش ارتش لبنان به منزل پسر برادر این سرهنگ پرداخته و می‌افزاید: «در ادامه‌ی تحقیقات مشخص شد که این سرهنگ رفت و آمد و تردد زیادی به منزل پسر برادرش و منطقه‌ی الرمیش نداشته است. این همسر وی بوده که اغلب وقت‌ها به مناطق جنوبی مسافرت می‌کرده است. حیات الصومالی همسر این سرهنگ که از اعضای این شبکه‌ی جاسوسی بوده با نقولا حبیب که از بزرگ‌ترین مزدوران و جاسوسان اسرائیل در لبنان بوده همکاری می‌کرده است. نقولا حبیب بعدها به فلسطین اشغالی فرار کرد».

دستگاه‌های امنیتی لبنان کشف کردند که این سرهنگ بازنشسته از سال 1984 و از ابتدای ورود به نیروی انتظامی لبنان و تا آخرین لحظه که مسئول بخش گذرنامه و دائره‌ اتباع خارجی بوده برای اسرائیل جاسوسی می‌کرده است.

25 سال همکاری با اسرائیل، منابع امنیتی لبنان را به این فکر واداشته که این شخص با توجه به سمت و پست بالای خود در نیروی انتظامی بخش بزرگی از آرشیو دولت لبنان را به اسرائیل فروخته باشد.

منابع امنیتی گفته‌اند که این شبکه اوایل سال 2009 یک اشتباه کوچک اطلاعاتی انجام داده که در نهایت موجب لو رفتن کامل آن شده است.

این عملیات پس از ماه‌ها کنترل مکالمات این سرهنگ بازنشسته و همسرش با کشورهای اروپای شرقی و آفریقایی و مشخص شدن این نکته که شماره‌‌های گرفته شده اسرائیلی است با موفقیت انجام شد.

در پایان یک منبع امنیتی عالی‌رتبه به شبکه ی المنار خبر داد که شخص سرهنگ ادیب العلم رهبر این گروه جاسوسی بوده است.

منبع پرس تی وی



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]