سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463560---
بازدید امروز: ----24-----
بازدید دیروز: ----47-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 88/1/28 ساعت 2:33 عصر

اسراییل: تشکیلات امنیتی ما در کشف شبکه حزب‌الله نقش داشتند

اسراییل بار دیگر تاکید کرد که مصر اطلاعات خود درباره شبکه وابسته به حزب‌الله که اکنون در مصر تحت بازجویی قرار دارند از تشکیلات امنیتی اسراییل گرفته است.

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، روزنامه السفیر نوشت: «مسئولان امنیتی اسراییلی از مسئولان سیاسی خواستند تا از این حادثه برای برقراری ائتلاف مشترک با مصر استفاده کنند، زیرا دشمن آنها در شرایط کنونی مشترک است».

محافل اسراییلی همچنین از مسئولان اسراییلی خواستند تا از ابراز خرسندی خود در مورد اختلاف پیش آمده میان حزب‌الله و مصر خودداری کنند تا دو طرف در توقف منازعه پیش آمده شتاب به خرج ندهند.

یک پایگاه اینترنتی اسراییلی می‌گوید که اسراییل به قاهره در شناسایی شبکه حزب‌الله کمک کرد و به این ترتیب یک امتیاز مثبت برای خود نزد حسنی مبارک رییس‌جمهوری مصر ثبت کرد.

عوزی دیان رییس شورای امنیت ملی اسراییل از مسئولان سیاسی اسراییلی خواست تا از اختلاف پیش آمده میان حزب‌الله و مصر برای ایجاد ائتلاف با دشمن مشترک مصر و اسرایییل یعنی حزب‌الله و حماس و جنبش جهاد اسلامی استفاده کند و افزود: «اکنون مشخص شده که دشمن مصر اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسراییل و رییس حزب اسراییل خانه ما نیست؛ بلکه احمدی نژاد است».

عوزی دیان افزود: «این تهدید می‌تواند پایگاه محکمی برای تقویت گفتگوی استراتژیک بین مصر و اسراییل باشد و من از نتانیاهو می‌خواهم تا این فرصت را از دست ندهد».

زاهی هنگبی رییس کمیسیون خارجی و امنیت مجلس اسراییل نیز می‌گوید: «درگیری بین مصر و حزب‌الله به مصلحت ما است و این تاکیدی بر گفته ما است که تروریسم ایرانی تنها ضد اسراییل و آمریکا نیست؛ بلکه ضد نظام‌های عربی میانه‌رو نیز هست و مصری‌ها اکنون درک کردند که ایران و حزب‌الله دشمن هستند».

عودد گرانوت کارشناس امور عربی می‌گوید: «طرف‌هایی در مصر با زدن اتهام تروریسم به حزب‌الله در صدد توجیه ضربه به حزب‌الله هستند».

اضافه می‌شود دولت مصر دو بار پیش از این هرگونه دخالت اسراییل در کشف شبکه موسوم به شبکه حزب‌الله را تکذیب کرده و بازداشت اعضای این شبکه را ناشی از همکاری بین سازمان اطلاعات مصر و وزارت امور خارجه این کشور دانسته است.

منبع  پرس تی وی



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]