سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463549---
بازدید امروز: ----13-----
بازدید دیروز: ----47-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 88/1/28 ساعت 2:14 عصر
باستان‌شناس اسراییلی در مکان محاکمه مسیح (ع) تشکیک کرد
شیمون گیبسون کارشناس آثار باستانی اسراییل در کتابی با عنوان آخرین روزهای مسیح نوشت که مکان محاکمه و به صلیب کشیدن وی و حمل صلیب که مسیحیان معتقدند نزدیک کلیسای قیامت در قدس است، صحت ندارد.

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، گیبسون ادعا می‌کند که مکان واقعی محاکمه مسیح را کشف کرده است؛ در حالی که مسیحیان بر این باور هستند که محاکمه در قلعه آنتونیا در بخش قدیمی قدس اشغالی نزدیک مدرسه العمریه صورت گرفته است. این کارشناس اسراییلی می‌گوید که محاکمه در جایی بیرون از دیوار بخش قدیمی قدس در تپه صغیر صورت گرفته است که اکنون پارکینگ خودروها و نزدیک دیر ارمنی‌ها است و در نقطه مقابل آن جایی است که مسیحیان تصور می‌کنند.

این کارشناس اسراییلی بر این باور است که این جا با نشانه‌هایی که انجیل یوحنا در توصیف مکان محاکمه مسیح توسط بیلاطس حاکم رومی ابراز داشته است مطابقت دارد.

اسقف منیب یونان رییس کلیسای انجیلی لوتری در سرزمین‌های مقدس و اردن گفت که ما دنباله‌رو سخن پدران و مادران و اجداد خود هستیم.

دیمتری دلیانی رییس تجمع ملی مسیحی نیز گفت: «آنچه که گیبسون در کتاب خود درباره قلعه آنتونیا مکان محاکمه مسیخ ذکر می‌کند اشتباه است و وی متوجه نیست که دارد اثبات می‌کند معبد سلیمان خارج از دیوار بخش قدیمی قدس و نزدیک به شرق محله ارمنی‌ها و نه در زیر بقایای مسجد الاقصی بوده است».

دلیانی در بیانیه‌ای افزود: «دلایل تاریخی اثبات می‌کند که معبد سلیمان خارج از دیوار قدس بوده است، چنانکه مورخانی مانند ژوزفوس فلافیوس که در زمان صلیب کشیدن مسیح در قدس می‌زیسته و مکان حوادث را ثبت کرده است در توصیف قلعه آنتونیا می‌گوید که در پیرامون معبد سلیمان بوده است و سربازان رومی با استقرار در حومه معبد مانع ورود یهودیان به آن جا می‌شدند».

دلیانی در پاسخ به پرسشی به الشرق الاوسط می‌گوید که اظهارات این کارشناس اسراییلی بر عقیده سنتی مسیحیان تاثیری ندارد و این پژوهش در راستای اهداف اسراییلی برای تشکیک در مورد اماکن مقدس مسیحی و اسلامی است و درباره تاثیر منفی این ادعا بر اقتصاد فلسطین که سالیانه هزاران زائر مسیحی برای پیمودن این مسیر می‌آیند، هشدار داد.

این کارشناس اسراییلی ادعا می‌کند که به دنبال حمله صلیبی‌ها به قدس در سال 1099 میلادی بین دو مکان یاد شده اشتباه صورت گرفته است.

منبع پرس تی وی



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]