سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----462606---
بازدید امروز: ----6-----
بازدید دیروز: ----28-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
دوشنبه 88/1/24 ساعت 5:47 عصر
سرویس جهان اسلام : مقامات رژیم صهیونیستی در اهانتی دیگر به پیروان مسلمانان و مسیحیان، مساجد و کلیساهای فلسطینیان را به میخانه تبدیل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر حسن جبارین، مدیر مرکز عدالت حقوقی شهر حیفا گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه طرح های تجاوزگرانه خود قصد دارد تا مساجد و کلیساها را ویران کرده و آنها را به طویله و زباله دانی تبدیل کند.

حسن جبارین اظهار داشت: ماه گذشته برای حفاظت از اماکن مقدس شهرهای فلسطینی به دادگاه عالی اسرائیل درخواست دادیم، ولی هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

در همین راستا، عبدالمجید اغباریه، دبیرکل موسسه وقف و میراث الاقصی گفت: پیش از سال 1948، دو هزار و 500 مکان مقدس در فلسطین وجود داشت که تعداد این مساجد و اماکن اسلامی هم اکنون به حدود 200 قطعه رسیده است که عرب ها جز با اجازه دادگاه عالی حق مرمت آنها را نیز ندارند.

وی افزود: یک موسسه اسرائیلی بخشی از مساجد و اماکن مقدس اسلامی را تبدیل به محل نگهداری حیوانات و زباله دانی و میخانه کرده است.

اغباریه اظهار داشت: دو مسجد "الشعره" و "ابو هریره" در فلسطین به معبدگاه یهودیان تبدیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیسایی در روستای الجلیل به زباله دانی تبدیل شده است و صهیونیست ها هم اکنون قصد تبدیل قبرستان مسیحیان به اسطبل را دارند.

وی خاطر نشان کرد: مقبره عبدالنبی در یافا به هتل "هیلتون تل آویو" و قبرستان یافا به منطقه مسکونی و قبرستان العفوله به پارکینگ تبدیل شده است و هم اکنون نیز در حال ساخت موزه ای در قبرستان مامن الله در شهر قدس هستند.

بنابر گزارش روزنامه دارالخلیج، از سویی دیگر، وکیل عادل بدیر از مرکز عدالت حقوقی حیفا گفت: ما برای حفاظت از مسجد بئرالسبع که اطراف آن به مقر نظامی صهیونیست ها تبدیل شده از دادگاه عالی درخواست اجازه کردیم، ولی آنان در پاسخ گفته اند مسجد را به موزه تبدیل می کنیم.

گفتنی است، برخی دیگر از مساجد فلسطین از جمله مسجدی در شهر طبریا و الغابسیه در عکا به محل نگهداری حیوانات تبدیل شده اند./ منبع سایت فرهنگ انقلاب اسلامی


  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]