سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463548---
بازدید امروز: ----12-----
بازدید دیروز: ----47-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
شنبه 87/12/24 ساعت 7:2 عصر

منابع رسانه ای اسراییل اعلام کردند که پس از ارسال تصاویر بسیار دلخراش عکاسان و رسانه های غربی و اسلامی از صحنه های جنگ 22 روزه غزه برروی سایت های اینترنتی و دسترسی آسان کاربران دنیا به آن از طریق موتور جستجوگر گوگل، وزارت خارجه اسراییل برای مقابله با تخریب چهره این رژیم در نزد افکار عمومی جهان دست بکار شده و یک تیم حرفه ای گرافیست آمریکایی را به استخدام خود درآورده است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه " یدیعوت احارنوت" چنانچه یک کاربر اینترنتی در هرکجای دنیا کلمه "اسراییل" را دربخش مربوط به تصاویرگوگل (گوگل ایمیج) جستجو نماید این موتور جستجوگر هزاران عکس و تصویر از ویرانی های ناشی از جنگ 22 روزه غزه را در اختیار او قرار می دهد که این موضوع نگرانی زاید الوصفی را در نزد مقامات وزارت خارجه اسراییل موجب شده است.
این روزنامه نوشت: با سرچ کلمه اسراییل در گوگل ایمیج هزاران تصویر از خرابی های جنگ 22 روزه اسراییل علیه مردم نوار غزه و همچنین تصویری از نیروگاه هسته ای دیمونا در اختیار کاربران گذاشته می شود که باعث خشم و انزجار افکار عمومی جهان از اسراییل شده است.
به نقل از یدیعوت احارنوت، اگر کاربری کلمه ایالات متحده را در گوگل جستجو کند هزاران عکس از مناظر مشهور آمریکا از جمله ساعت بیگ بن ، مجسمه آزادی و.. در اختیار او قرار می گیرد . اگر کلمه فرانسه را جستجو کند عکس های زیادی از برج ایفل و... را به نمایش می گذارد اگر کلمه اردن را جستجو کند تصاویری از شهر گل و گیاه پترا را در اختیارش قرار می دهد اما اگر کلمه اسراییل را سرچ نماید تصاویر زیادی از خرابی هایی را در نوار غزه نشان می دهد که در جنگ اخیر اسراییل علیه نوار غزه به این مصیبت دچار شده است.
براین اساس وزارت خارجه اسراییل اعتراضیه ای را برای شرکت گوگل ارسال کرد که مسئولین گوگل اعلام کردند که نمی توانند هیچ کنترلی برای درخواست کاربران از گوگل ایمیج داشته باشند.
روزنامه یدیعوت احارنوت نوشت: از این رو مقامات اسراییلی به فکر چاره افتاده اند  و در پی تعدیل در این عکس ها از طریق استخدام یک تیم متخصص در امور گرافیک عکس و فیلم از آمریکا هستند.
این گزارش می افزاید: این تیم از آمریکا مامور است تا با حضور در سرزمین های اشغالی فلسطین و عکس برداری از مناطق سرسبز این منطقه خصوصا در مناطق نزدیک به خط سبز همچون شهرهای عکا و الجلیل این عکس ها را در موتور جستجو گر گوگل قرار داده تا رفته رفته این تصاویر بر تصاویر قبلی غلبه یابند و از این طریق به ترمیم چهره اسرایل در نزد افکار عمومی پرداخته شود.
وزارت خارجه اسراییل در کنار این اقدام الکترونیکی سایت های اینترنتی مشهور دیگری از جمله " ویکی میدیا" ، " ویکی پدیا" ، " فیس بوک" ، "تویتر" ، " فلیکر" و غیره را نیز به تصاویر یاد شده مجهز خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]