سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463393---
بازدید امروز: ----37-----
بازدید دیروز: ----33-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
سه شنبه 87/11/29 ساعت 8:18 عصر

با پایان انتخابات کنیست یا پارلمان رژیم صهیونیستی جنگ قدرت میان احزاب مهم این رژیم آغاز شده است.
حزب کادیما به ریاست تزیپی لیونی ، وزیر امور خارجه درکابینه اولمرت ، به 28 کرسی درکنیست دست یافت و تنها با یک کرسی بیشتر از حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسبق این رژیم ، خود را شایسته تشکیل کابینه جدید می داند که به حتم بایدکابینه ائتلافی باشد ، زیرا هیچ یک از احزاب حاضر در کنیست به تنهایی قادر به تامین حداقل لازم برای تشکیل کابینه یعنی دستکم 65 نماینده از مجموع 120 نماینده نیست.
کادیما به لیکود پیشنهاد کرده است این دو حزب کابینه ائتلافی را با مشارکت برخی احزاب دیگر تشکیل دهند و ریاست کابینه میان لیونی و نتانیاهو دوره ای باشد.
نتانیاهو با دراختیار داشتن 27 کرسی در پارلمان نیز به نوبه خود خواهان بدست گیری سمت نخست وزیری است وکادیما را به مشارکت درکابینه ائتلافی به ریاست حزب لیکود دعوت کرده است.
حزب کادیما اعلام کرده است لیونی با اختلاف نظر شدید اعضای حزبش درباره پیوستن به کابینه ائتلافی به ریاست نتانیاهو روبرو است زیرا شمار زیادی از اعضای کادیما ترجیح می دهند این حزب در صورت ناکامی در تشکیل کابینه در جناح مخالف قرار گیرد و به کابینه جدید به ریاست لیکود نپیوندد اما برخی مسئولان کادیما مانند شائول موفاز ، از وزیران کابینه کنونی ، خواهان ائتلاف با لیکود است.
نتانیاهو به موفاز وعده داده است در صورت پیوستن کادیما به کابینه ائتلافی بریاست لیکود سمت مهمی احتمالا وزارت جنگ را در اختیار او قرار دهد.
حزب اسرائیل خانه ما ، به ریاست اویگدور لیبرمن ، با 15 کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی نقش مهمی در تشکیل کابینه ائتلافی خواهد داشت و به همین علت می کوشد امتیازهای مهمی را در ازای پیوستن به کابینه بگیرد.
دراین میان حزب کار به ریاست ایهود باراک ، وزیر جنگ کابینه فعلی ، بطور عملی از گردونه قدرت خارج شده و دستیابی این حزب به13 کرسی در انتخابات ، بسیاری از مسئولان این حزب را بر آن داشت تا از باراک بخواهند از سمت خود کنار رود.
عمیرپرتس ، رئیس سابق حزب کار و وزیرجنگ سابق کابینه در مقطع جنگ سی وسه روزه که شکست اسرائیل دراین جنگ موجب برکناری او از این سمت و ریاست حزب کار شد ، امروز اعلام کرد بار دیگر برای دستیابی به ریاست حزب کار تلاش خواهد کرد./ مقاومت اسلامی لبنان



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]