سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463474---
بازدید امروز: ----24-----
بازدید دیروز: ----35-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
سه شنبه 87/11/29 ساعت 8:16 عصر

بیش از پنج‌ هزار و هفتصد حقوقدان و وکیل ایرانی علیه 24 تن از فرماندهان ارشد و مقامات عالی رژیم صهیونیستی به اتهام انجام جنایات جنگی در ماجرای حمله به مردم مظلوم غزه اعلام جرم کردند.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از 5700 تن از حقوقدانان ایران با استناد به قوانین و مقررات بین‌المللی و داخلی اعلام جرم خود را در قالب یک مقدمه و هشت جلد مستندات به همراه توصیف کیفری اقدامات انجام شده از جمله جنایات جنگی و نسل کشی توسط جنایتکاران اسراییل علیه مردم مظلوم غزه تسلیم ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران کردند.
بر اساس این گزارش؛ متعاقب این اعلام جرم و شکایت تعدادی از قربانیان این جنایات و برخی سازمان‌های غیر دولتی، طی حکمی از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، سعید مرتضوی دادستان تهران به عنوان دادستان این پرونده و فرخزاد جهانی بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 28 تهران به عنوان بازپرس ویژه این پرونده منصوب و رسیدگی به این شکایات به طور رسمی آغاز شد.
روابط عمومی دادسرای تهران همچنین اعلام کرد: با عنایت به اینکه وصول شکایات در این شعبه ادامه دارد، قربانیان این جنایات می‌توانند با توجه به ابلاغ مذکور مستقیما به دادستانی تهران، مراجعه و شکایت و مستندات خود را ارایه کنند.
گفتنی است وکلا و حقوقدانان ایرانی در بخشی از لایحه اعلام جرم خود که تقدیم ریاست دستگاه قضایی جمهوری اسلامی شده تاکید کرده‌اند: در طول 22 روز حمله و تجاوز بر اساس گزارش سازمانهای مستقل حقوق بشری حدود 1285 نفر از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیدند که بیش از آنها زنان و کودکان هستند. حدود نیمی از کل پنج هزار مجروح فلسطینی را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این اقدام جنایتکاران اسرائیل نقض ماده 48 پروتکل اول الحاقی است که جنبه عرفی و آمره دارد. شورای حقوق بشر سازمان ملل این اقدام اسرائیل را محکوم و یک هیأت حقیقت یاب را به منظور تبیین ابعاد این کشتار مأمور نموده است.
این لایحه افزوده: نیروی اشغالگر بدون رعایت اصل تمایز بین نظامیان و غیرنظامیان و اصل تفکیک اموال نظامی و غیرنظامی با نقض مواد 53 و 147 کنوانسیون چهارم ژنو اموال غیرنظامی از جمله منازل مسکونی را ویران نمود.شدت تخریب خیابانها و اماکن عمومی به حدی بوده که امداد رسانی به مجروحان با دشواری بسیار صورت می گرفت و حدود 4000 واحد مسکونی و 300 واحد تجاری خصوصی و 30 مسجد و 10 مؤسسه خیریه و چندین مرکز بهداشتی و بیمارستانی و مراکز رسانه ها تخریب گردید.
در بخش دیگری از اعلان جرم وکلای ایرانی علیه اسرائیل آمده است: جنایتکاران اسرائیل بدون رعایت اصل تفکیک و تمایز و همچنین اصل تناسب مبادرت به هدایت حملات کور و بدون تفکیک نمود. این اقدام متجاوزین یا به شکل هدایت عمدی حملات بدون تمایز بوده است یا اینکه از سلاح هایی استفاده می کرده که بنابر ماهیت آنها نظامیان و غیرنظامیان را با هم هدف قرار داده است در هردوصورت قاعده عرفی لزوم تفکیک که در ماده 51 پروتکل اول الحاقی درج شده را نقض نموده است و با این اقدام حدود 5200 نفر را مصدوم و معلول نموده است که در میان آنها 1200 نفر کودک و 800 نفر زن بی پناه می باشد. جنایتکاران در طول مدت عملیات نظامی خود از سلاح هایی مانند بمب های آتش زای حاوی فسفر سفید استفاده نمودند. در اثر این حملات حدود 28000 نفر از مردم غزه از خانه های خود آواره شدند. که تعدادی از این افراد در مدارس سازمان ملل موسوم به UNRWA پناه گرفته بودند. با وجود آن که این مدارس دارای علایم مشخصه و پرچم سازمان ملل بود. در 15 ژانویه 2009 یکی از مدارس مذکور بوسیله بمب فسفری مورد حمله قرار گرفت، که باعث مصدوم شدن تعدادی از زنان و کودکان گردید. علاوه بر آنکه استعمال هر نوع سلاح علیه غیرنظامیان درحقوق بین المللی عرفی ممنوع است، استفاده از بمب های فسفری که آتش زا هستند مطابق پروتکل سوم کنوانسیون ممنوعیت و محدودیت سلاحهای متعارف سال 1980 نیز ممنوع شده است.
این لایحه در بخشی دیگر افزوده: اقدامات سران جنایتکار اسرائیل بالاخص اقداماتی چون قتل و ایراد صدمه شدید نسبت به سلامت جسمی یا روحی فلسطینی ها و قراردادن آنان در معرض وضعیت زندگی نامناسب که منتهی به زوال قوای جسمی کلی یا جزئی آنها شده است، با توجه به اینکه قصد و نیت تبعیض آمیز آنها محرز است قطعاً این اقدامات منطبق با عنوان مجرمانه نسل کشی می باشد.
حقوقدانان ایرانی در ادامه، اقدامات اسرائیل را همچنین مصداق بارز «جنایات علیه بشریت» خوانده‌اند و نوشته‌اند: جنایت علیه بشریت، جنایتی است که در اساسنامه دادگاههای نورنبرگ و توکیو و یوگسلاوی سابق و رواندا و اساسنامه دیوان بین المللی کیفری و رویه قضایی دادگاههای مذکور به خوبی تبیین گردیده است. مطابق ماده 7 اساسنامه دیوان بین المللی کیفری اعمالی چون قتل ، ریشه کن کردن ، تبعید یا کوچ اجباری جمعیت، اعمال غیر انسانی که عمداً به قصد ایجاد رنج عظیم یا صدمه شدید به جسم یا به سلامت روحی و جسمی صورت می گیرد، تعقیب و آزار هر گروه یا مجموعه مشخص به علل سیاسی ، نژادی ، ملی ، قومی ، فرهنگی، مذهبی و جنسیت ، ناپدیدسازی اجباری اشخاص ، تبعیض نژادی و ... چنانچه در چارچوب یک حمله گسترده یا سازمان یافته برضد جمعیت غیرنظامی و با علم به آن از جمله مصادیق ارتکاب جنایت ضد بشریت است. در جنایات علیه بشریت برخلاف جنایت نسل کشی قصد تبعیض آمیز لازم نیست و صرف انجام اقدامات مذکور در چارچوب حمله گسترده یا سازمان یافته بر ضد جمعیت غیرنظامی و با علم به آن حمله برای تحقق این جنایت کافی است. اقدامات جنایتکاران رژیم اسرائیل بالاخص قتل غیرنظامیان ، کوچ اجباری آنان و اعمال غیر انسانی که به قصد ایجاد رنج عظیم یا صدمه شدید به جسم یا سلامت روحی و جسمی آنان صورت پذیرفته، مصداق جنایات ضد بشریت است./ مقاومت اسلامی لبنان



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]