سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----464068---
بازدید امروز: ----46-----
بازدید دیروز: ----50-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
یکشنبه 87/10/22 ساعت 12:31 صبح
مدیرعامل شرکت نستله ایران با بیان این که گروهی از افراد نمی خواهند موفقیت نستله را در ایران ببینند اظهارداشت: به همین دلیل بحث صهیونیستی بودن این شرکت را مطرح می کنند،اما آنچه که وجود دارد این است که نستله یک شرکت سوئیسی است.

"واخس موت"در پاسخ به برنا با بیان مطلب فوق افزود:90 درصد سهام شرکت نستله که هم اکنون در سراسر دنیا از جمله ایران شعبه دارد متعلق به کشور سوئیس است.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود عمده سهام نستله مربوط به صهیونیست هاست اظهارداشت: نستله یک شرکت با سهامی عام است؛ به طوری که هم اکنون این شرکت در تمام دنیا از جمله اسرائیل نیز شعبه دارد، اما آنچه مهم است این است که قسمت بیشتر سهام این شرکت مربوط به نستله سوئیس است.
مدیرعامل شرکت نستله ایران ادامه داد: در این راستا است که هیچ فردی نیز در دنیا نمی تواند بیش از 5/1 سهم از سهام این شرکت را خریداری کند.
وی در خصوص اینکه آیا نستله در فلسطین نیز شعبه ای دارد یا خیر گفت: هم اکنون ما در اسرائیل شعبه داریم و اگر شرایط فلسطین نیز برای سرمایه گذاری مناسب شود در آنجا شعبه می زنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت نستله با نام شرکت SE در سوئیس فعالیت اصلی خود را آغاز کرده است اظهارداشت: 90 درصد سهام شرکت نستله متعلق به سوئیس و 10 درصد آن متعلق به ایرانی ها است.
باخس موت با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تغذیه و غذا در جهان موفق به فروش 5/891 تریلیون ریال از محصولات خود در سطح جهان شده است تصریح کرد: میزان سود خالص این شرکت نیز به 8/87 تریلیون ریال می رسد.
مدیرعامل شرکت نستله ایران تعداد کارمندان این شرکت در سراسر دنیا را276 هزار نفر اعلام کرد و گفت:هم اکنون 480 کارخانه از شرکت نستله در سراسر دنیا در حال فعالیت است؛ به طوری که نیمی از این کارخانجات در کشورهای در حال توسعه قرار دارد.
وی گفت:هندری نستله بنیان گذار شرکت نستله اصالتاً آلمانی بوده و پس از مهاجرت به سوئیس در سال 1867 میلادی اولین فعالیت خود را در بخش بسته بندی غذای کودک آغاز کرده است.
به گفته واخس موت نستله هم اکنون در تمام کشورهای اسلامی حضور فعال دارد به طوری که 30 هزار پرسنل در کشورهای اسلامی در کارخانجات نستله فعالند و 47 کارخانه نیز در این کشورها تاسیس شده است.
مدیرعامل شرکت نستله ایران، سرمایه در گردش کارخانجات کشورهای اسلامی در این راستا را نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه نستله با داشتن 10 هزار نوع محصول روزانه یک میلیارد دلار فروش دارد خاطرنشان کرد: اولین سرمایه گذاری شرکت نستله در سال 1379 با تولید سرلاک (غذای کودک) در ایران کار خود را آغاز کرد و پس از آن در سال 1381 دومین کارخانه برای تولید شیر خشک در قزوین احداث شد.
وی حضور نستله در تولید آب معدنی را در ایران مربوط به سال 85 دانست و گفت: در دو سال گذشته نیز انواع محصولات نستله از سایر کشورها وارد ایران شده است.
واخس موت خاطرنشان کرد: 400 نفر در ایران به طور مستقیم و 500 نفر نیز به طور غیر مستقیم برای این شرکت کار می کنند.
وی همچنین در حاشیه بازدید از کارخانه نستله در قزوین با اشاره به رشد گردش مالی نستله از سال 2005 تا 2008 در ایران گفت: یک سوم از درآمد نستله در ایران حاصل از صادرات است؛ به طوری که کشور سوریه یکی از شرکت هایی است که از ایران به آنجا صادرات محصولات نستله صورت می گیرد.
واخس موت تصریح کرد: حجم صادرات ما از ایران دو برابر واردات است به طوری که با ورود شرکت نستله به ایران شاهد کاهش قاچاق محصولات نستله به ایران بوده ایم.
وی در خصوص قیمت محصولات نستله در جهان گفت: قیمت این محصولات در جهان با توجه به عوارض گمرکی، هزینه حمل و نقل و قیمت مواد اولیه تا حدودی در کشورهای مختلف متفاوت است.
واخس موت ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه در سطح جهان موجب افزایش قیمت برخی از محصولات این شرکت شده است.
وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن تولید محصولات نستله در ایران با توجه به ارزان بودن قیمت انرژی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به طور مثال قیمت مواد اولیه در نیجریه بسیار مناسب تر از سایر کشورها است



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]