سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463801---
بازدید امروز: ----152-----
بازدید دیروز: ----74-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
دوشنبه 87/8/20 ساعت 3:16 عصر

خطیب جمعه و مرجع شیعه لبنانی فتواهای مراجع یهودی در فلسطین اشغالی را نژاد پرستانه توصیف و آنها را محکوم کرد .
علامه سید محمد حسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد امامین حسنین (ع) در حومه جنوبی بیروت گفت : این فتواها به یهودیان اجازه می‌دهد به خانه‌های فلسطینیان تجاوز کنند، محصولات آنان را به سرقت ببرند، چاههای آب فلسطینیان را مسموم کنند و چارپایان آنان را بکشند و به ارتش اشغالگر نیز اجازه می‌دهد به شلیک مستقیم گلوله به مجتمعهای مسکونی فلسطینی بپردازد.
وی افزود : شهرک نشینان صهیونیست نیز به این فتواها عمل می‌کنند و نظامیان اسراییلی هم به کشتار مردم فلسطین دامن می‌زنند.
فضل الله خظاب به سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیر کل این سازمان گفت، برای ملت فلسطین چه کردید؟ آیا وظیفه و مسوولیت شما به محکوم کردن اقدامهای جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایتهای صهیونیستها منحصر است؟ وی همچنین به کشورهای غربی به ویژه اتحادیه اروپا گفت: شما که همواره از تندروی اسلامی سخن می‌گویید، چرا از تندروی یهودی و فتواهای نژاد پرستانه که در جهان بی‌سابقه است، حرفی نمی‌زنید؟
فضل الله از جهان عرب نیز به دلیل نداشتن موضعگیری قوی در محکوم کردن حمله آمریکا به قلمرو سوریه در منطقه بوکمال سوریه انتقاد کرد.
وی تاکید کرد که فلسطینیان باید خود برای مقابله با حمله‌های تروریستی اسراییلی آماده شوند زیرا امید بستن به جهان عربی سودی ندارد.
خطیب جمعه بیروت سپس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت، دولتهای آمریکا تفاوت چندانی با هم به ویژه در دیدگاه امپراتوری و حکمرانی امنیتی، سیاسی و اقتصادی بر جهان ندارند اما آمریکا امروز با گذشته تفاوت دارد و در تنگنای اقتصادی، سیاسی و همچنین تنگنای افغانستان و عراق به سر می‌برد.
وی به دولت جدید آمریکا توصیه کرد که توازن را در جایگاه این دولت ایجاد کند زیرا پرونده‌هایی که جرج بوش رییس جمهوری پیشین و دیک چنی معاون وی به جای گذاشته‌اند بسیار سنگین است و حکیمانه نیست که دولت جدید آمریکا، دشمنی‌های جدید در جهان عرب و اسلام به وجود آورد و یا اسراییل را در راس اولویتهای خود قرار دهد.
درباره اوضاع لبنان نیز، فضل الله به تجاوزهای روزانه رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره و تاکید کرد که سازمان ملل متحد اقدامی اساسی برای مقابله با این تجاوزها نمی‌کند.
وی، طمع اسراییل بر آبهای لبنان و سرقت آن را خطری بر منابع آبی لبنان دانست و دولت لبنان را به بررسی گسترده به منظور اجرای طرح آب آشامیدنی و آبیاری و توسعه کشاورزی در مناطق محروم به ویژه جنوب فراخواند.
مرجع شیعه لبنانی، مرحله آینده لبنان را از دشوارترین و پیچیده‌ترین مراحل دانست و افزود، زلزله اقتصادی و سیاسی در جهان پیامدهایی در لبنان و منطقه خواهد داشت و مقامهای این کشور بیشترین مسوولیت را در این‌باره دارند تا با حکمت و اخلاص برای حل مشکلات و جلوگیری از بحرانها اقدام کنند.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]