سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463777---
بازدید امروز: ----128-----
بازدید دیروز: ----74-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
دوشنبه 87/8/13 ساعت 11:48 صبح

سخنگوی رسانه ای حزب اردنی " عمل اسلامی" در چهاردهمین سالروز نتایج  انعقاد معاهده صلح بین رژیم صهیونیستی و اردن موسوم به پیمان وادی عربه رابرای اردنی ها بسیار وخیم توصیف کرد و خواستار تجدید نظر در آن شد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری اردنی،  رحیل الغراییه با اعلام این مطلب خواستار طرحی ملی برای اتخاذ موضعی قاطع در برابر توطئه وطن جایگزین فلسطینی ها  توسط رژیم صهیونیستی از طریق پیمان وادی عربه علیه اردن شد.
عضو فراکسیون اسلامگراهای پارلمان اردن افزود: بازاریابی برای طرح وطن جایگزین فلسطینی هادر اردن از همان آغازین روزهای انعقاد توافق وادی عربه توسط اسراییل شروع شد به گونه ای که اینک این قضیه عالم گیر شده است و اسراییل سعی دارد قضیه فلسطین را به حساب ارئن حل و فصل کند.
سخنگوی حزب عمل اسلامی اردن تصریح کرد: وقت آن است که در این پیمان که طمع صهیونیستها نسبت اردن بی نهایت افزایش یافته است، تجدید نظر شود زیرا این پیمان تاثیر منفی ای بر موقعیت استراتژیک اردن در منطقه گذاشته است .
وی گفت این پیمان جهره اردن را تخریب کرده و جایگاه  امان را در نزد افکار عمومی منطقه از یک کشور مقاوم در برابر دشمن صهیونیستی به یک کشور دارای روابط عادی با این رژیم  تنزل داده است.
 وی گفت که این پیمان همچنین سبب شده است تا راه مردم اردن در اصلاحات سیاسی در این کشور با دشواری مواجه شود، آزادیهای مدنی و نقش رسانه ها در این ازادی کاهش یابد و قوانینی وضع شود که همگی حقوق شهروندان را نقض می کنند.
به گفته این عضو اسلامگرای پارلمان اردن، پیمان وادی عربه با رژیم صهیونیستی همچنین بر  بخش های کشاورزی ، اقتصادی ، صنعتی و گردشگری اردن نیز تاثیر منفی گذاشته است.
به گفته سخنگوی حزب اسلامی کار" لحظه تاریخی مناسبی برای درس گرفتن و اتخاذ موضعی قاطع و سرنوشت ساز نسبت به خطراتیب که متوجه اردن است فرارسیده است و باید همه اردنی ها به یک اجماع ملی جهت مقابله با توطئه های اسرایل علیه اردن دست یابند.
جنبش اخوان المسلمین اردن نیز در جهاردهمین سالروز انعقاد معاهده صلح میان اردن و اسراییل با صدور بیانیه ای خواستار لغو این قرار داد شد.
همچنین اصناف اردن با برگزاری همایشی از دولت این کشور خواستند معاهده صلح با رژیم صهیونیستی را لغو کند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، در این همایش که روز گذشته (شنبه) به مناسبت چهاردهمین سالروز امضای معاهده صلح اردن و رژیم صهیونیستی ، در امان پایتخت اردن برگزار شد ، گروهی از احزاب مخالف دولت ، نمایندگان مجلس و اخوان المسلمین به همراه اصناف این کشور از دولت خود خواستند تا معاهده صلح با رژیم صهیونیستی را لغو کند.
معاهده صلح اردن و رژیم صهیونیستی 26 اکتبر 1994 امضا شد.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]