سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463702---
بازدید امروز: ----53-----
بازدید دیروز: ----74-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 87/6/22 ساعت 12:53 عصر

سفارت آمریکا در بیروت روز دوشنبه اعلام کرد14عضو امنیتی لبنان را آموزش مبارزه با تروریسم داده است.
سفارت آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: در ماه اوت14نفر از اعضای "یگان نیروهای سیار" وابسته به نیرو های انتظامی لبنان در ایالت کالیفرنیا آموزش مبارزه با تروریسم دیده‌اند.
در این بیانیه گفته شده این اقدام در چارچوب برنامه کمک به مبارزه با تروریسم موسوم به  tat صورت می‌گیرد و بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان است که از سال 2007آغاز شده است.
منابع خبری لبنان پیش از این ، از تبعیض قایل شدن آمریکا بین افسران لبنانی برای اعزام‌های آموزشی خبر داده و گفته بودند آمریکا به آن دسته از افسران لبنانی که متمایل به احزاب 14مارس هستند ویزا نداده است.
هرچند سران واشنگتن طی سال‌های اخیر باانعقاد قراردادهای نظامی با وزارت دفاع لبنان خواسته‌اند وانمودکنند تمایل به حمایت از ارتش لبنان دارند اما همواره در این زمینه احتیاط به خرج داده‌اند تا این حمایت‌ها به قدرتمندتر شدن دشمنان اسراییل نیانجامد.
خردادماه سال گذشته آمریکا به بهانه ی کمک به دولت فواد سنیوره نخست وزیر لبنان برای مبارزه با به اصطلاح تروریسم و به ویژه با گروه سلفی فتح الاسلام که عناصر آن مشغول نبردی مشکوک (از نظر سیاسی و تدارکاتی ) و سنگین باارتش لبنان در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد در شمال لبنان بودند 10فروند هواپیما حامل سلاح و مهمات را وارد لبنان کرد.
منابع نظامی از ارایه اطلاعات درباره‌ی نوع سلاحها و مهمات خودداری و تنها اشاره کردند که این محموله‌ها در چارچوب کمک‌های نظامی آمریکا به‌لبنان و به درخواست دولت این کشور ارسال شده است.
قرار بود لبنان طی سال2007کمک 207میلیون دلاری از آمریکا دریافت کند که شامل آموزش ، مهمات و تجهیزات نظامی بود و هرچند بخشی از این کمک ها به لبنان ارایه شده اما گزارشی که نشان دهد آیا تعهد آمریکا به لبنان در این زمینه بطور کامل عملی شده یا نه، وجود ندارد.
با وجود این قراردادها ، بر اساس آنچه که انتشار یافته ، کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان تاکنون محدود به آموزش‌های نظامی ، تحویل تعدادی خودرو و احتمالا مهمات جنگی بوده که برخی محافل نظامی گفته‌اند با سلاح‌های موجود در لبنان همخوانی نداشته است./مقاومت اسلامی لبنان



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]