سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463709---
بازدید امروز: ----60-----
بازدید دیروز: ----74-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
شنبه 87/6/2 ساعت 11:36 صبح

بر اساس ارزیابی کارشناسان حکومتی رژیم اسراییل پیش‌بینی می‌شود که در پی افزایش روزافزون رکود اقتصادی و بیکاری، شمار بیکاران در حدود یک سال و نیم آینده به میزان 50 هزار نفر افزایش یابد. رکود اقتصادی در اسراییل باعث برکناری افراد از شغل خود، بستن مغازه‌ها و عدم پیشرفت پروژه‌های اقتصادی در این کشور می‌شود.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه صهیونیستی معاریو با اعلام این خبر نوشت: پیش بینی می‌شود که حدود 49 هزار نفر از کارکنان اسراییل از شغل خود اخراج شوند و به لیست بیکاران افزوده شوند.
بر اساس این گزارش مشخص می‌شود که تعداد افراد بیکار در سال 2010 به 229 هزار نفر خواهد رسید این در حالی است که در سال 2008 تنها 180 هزار نفر در اسراییل بیکار بودند.
معاریو نوشت: میانگین بیکاری امروز به میزان 1/6 درصد است ولی این میزان در سال 2010 به 7/7 درصد خواهد رسید. بانک اسراییل پیش بینی می‌کند که رشد اقتصادی این رژیم در سال آینده به میزان 1/3 درصد و میزان بیکاری به 6/6 درصد برسد. این در حالی است که میزان رشد اقتصادی در سال جاری 2/4 درصد و میزان بیکاری 4/6 درصد می‌باشد. از سوی دیگر مجله «اکونومیست» نیز رشد اقتصادی 2/3 درصد را پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این کاهش رشد اقتصادی در آمریکا و اروپا بر رشد اقتصادی اسراییل تأثیر منفی خواهد گذاشت.
مرکز علمی – تحقیقاتی ندا نیز در گزارشی نوشت: صادرات در سال 2009 تنها به اندازه 3 درصد افزایش خواهد یافت این در حالی است که در سال 2008 این میزان 7 درصد بود. سال 2009 شاهد رکود در سطح معیشتی جامعه خواهد بود. این در حالی است که سطح معیشتی در سال 2008 به میزان 3/4 درصد و در سال 2007 به اندازه 8/4 درصد افزایش یافته بود. اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز تنها به میزان 8/1 درصد رشد خواهد کرد. ولی سطح بیکاری همان گونه که اشاره شد در نیمه اول 2009 به اندازه 7 درصد و در سال 2010، 7/7 درصد افزایش خواهد یافت.
کارشناسان معتقدند که این رکود اقتصادی ممکن است به درآمد بر مالیات نیز ضربه وارد کند که این امر منجر به کاهش حدود 2 میلیارد و 500 میلیون شیکل از بودجه 2009 می شود. بطور کل بودجه سال 2009 به میزان 10 میلیارد شیکل کاهش خواهد یافت و این مسئله به طبقه های محروم جامعه ضربه‌های سنگینی وارد می‌کند.

صبح قریب: اینها همه نشانه از بین رفتن رژیم صهیونیستی هست.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]