سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----465275---
بازدید امروز: ----54-----
بازدید دیروز: ----73-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
شنبه 87/3/18 ساعت 11:12 عصر

شمار زیادی از مردم انگلستان دیروز جمعه 6/6/2008 به خیابان ها ریختند تا فریاد اعتراض خود را نسبت به اقدام دولت شان در فروش اسلحه به اسرائیل اعلام کنند.

در این راهپیمایی که به همت انجمنی موسوم به "مرگ بر آیدو" برگزار شد، افراد با پیمودن خیابان های شهر برایتون، فریاد اعتراض خود را نسبت به اقدام کارخانه اسلحه سازی "آیدو" که گلوله ها و بمب های مورد نیاز هواپیماهای صهیونیستی را تولید می کنند، اعلام نمودند و خواستار پلمپ آن شدند.   

لارا وود، یک بانوی انگلیسی که از لندن به شهر برایتون یعنی محل برپایی راهپیمایی آمده بود، گفت: "من به خاطر اینکه در کشور ما کارخانه ای وجود دارد که برای کشتن فلسطینی ها بمب تولید می کند، واقعا از فلسطینیان پوزش می خواهم. بنده خواستار ادامه اعتراضات تا بسته شدن کامل کارخانه اسلحه و مهمات سازی آیدو هستم."

فعالان انجمن مذکور در حالی که لباس های سرخ بر تن داشتند، پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آنها تصاویری از کشتار مردم بی گناه فلسطین و عراق بود.

تظاهرکنندگان در ادامه برنامه های اعتراض آمیز خود به سمت کارخانه اسلحه و مهمات سازی آیدو حرکت کردند و در بخش ورودی این کارخانه با پلیس درگیر شدند که این درگیری با زخمی شدن چهار و بازداشت هشت تن همراه بود.

به گزارش منابع خبری، با وجود تمام تلاش های صورت گرفته از جانب پلیس برای محافظت از کارخانه تولید بمب "آیدو"، شماری از افراد، از ورودی آن عبور کردند و شیشه های کارخانه را شکستند.

برت سوهن، یکی از فعالان انجمن "مرگ بر آیدو" می گوید: "این راهپیمایی به منظور اعلام اعتراض به وجود کارخانه ای است که برای هواپیماهای اف ـ 16 اسرائیلی بمب تولید می کند."

پرفسور جف که به فلسطین نیز سفر کرده است، درباره دلیل مشارکتش در راهپیمایی مذکور اظهار می دارد: "برای اعلام اعتراض خود به وجود کارخانه ای که اسلحه و بمب به نیروی هوایی اسرائیل می فروشد و همچنین جهت همبستگی با انجمن مرگ بر آیدو، در این راهپیمایی شرکت کرده ام."

یک بانوی دیگر انگلیسی در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشت و لباسی پوشیده بود که بر روی آن با دو زبان عربی و انگلیسی عبارت "آزادی برای فلسطین" نوشته شده بود، تاکید کرد که دلیل مشارکتش در این راهپیمایی علاقه و محبتش به فلسطین است.

وی در ادامه افزود: "من نه تنها به منظور اعلام مخالفت خود با اقدام کارخانه اسلحه سازی آیدو در اینجا حضور یافته ام ؛ بلکه آمده ام تا با ملت فلسطین که شبانه روز هدف کشتار صهیونیست ها قرار می گیرند، اعلام همبستگی کنم."

صبح قریب: اینها نشانه بیداری مردم جهان است.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]