سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----465275---
بازدید امروز: ----54-----
بازدید دیروز: ----73-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
دوشنبه 87/3/6 ساعت 9:16 صبح

روبرت بایر افسر ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتشار کتابی تحت عنوان" خواب با شیطان" به افشاگری در مورد نقش مکمل عربستان سعودی و آمریکا در مورد تحولات منطقه و جهان پرداخت و فاش کرد که برادر بن لادن با سران‌آمریکایی و عربستانی دقایقی پیش از حوادث 11 سپتامبر جلسه مشترک داشتند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بایر در مقدمه این کتاب در مورد گروههای سیاسی داخل عربستان سعودی نوشت: براساس اطلاعات ما در سازمان سیا گروههای سیاسی عربستان ارتباط منظم و سازماندهی شده ای با حکومت آمریکا و آل سعود در ریاض داشتند.
این کارمند سیا در بخشی از کتاب خود این پرسش را مطرح می کند که آیا نظام آل سعود اصلاح پذیر است ؟ یا اینکه آمریکا با همین شکل باید از او حمایت کند؟ چرا آمریکا گوش و چشم خود را بر رفتار آل سعود بسته است؟ آل سعودی که به عقیده من منبع صدور تروریسم در منطقه و جهان محسوب می شود.

نویسنده کتاب خواب با شیطان در ادامه می نویسد: روابط آمریکا با عربستان سعودی به دلیل عنصر نفت بسیار قوی و مستحکم است بویژه در خلال دهه هفتاد که ریاض تعهد کرد جلوی هرگونه کسری بودجه آمریکا را سد نماید.
روبرت بایر در کتابش فاش کرده است که شاهزادگان و نوادگان آل سعود میلیونها دلار از درآمد ملی این کشور را صرف سرگرمی های جنسی خود در اروپا و آمریکا می کنند.
این افسر اطلاعاتی آمریکا در کتابش تعبیر " خواب با شیطان "(رابطه آمریکا با عربستان) را از خلال نشستهایی برگرفته است که این نشستها در هتل کارلتون رتز در 11 سپتامبر 2001 در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شد که در ان شخصیت هایی چون جیمز بیکر وزیر خارجه اسبق،‌فرانک کارلوچی وزیر دفاع اسبق و شمار زیادی از مسئولان بلندپایه حال و سابق آمریکا با هدف شرکت در کنفرانس سالانه گروه تجهیزات تسلیحاتی غول پیکر  کارلایل Carlyle (گروه سازنده تجهیزات نظامی تانک و موشک) حضور داشتند. در شورای اداری این گروه تسلیحاتی جرج بوش پدر، شاهزادگان سعودی،‌ جان میجر نخست وزیر اسبق انگلیس ، جیمز بیکر و روسای سابق سازمان سیا عضو هستند.
بایر نکته اصلی کتابش را که نام آن را برگرفته از این لحظه می داند مجالست و همنشینی برادر اسامه بن لادن
در کنار این شخصیتهای پرنفوذ و باسابقه در این کنگره سالانه  می داند و می نویسد: آنچه که مرا تحت تاثیر قرار داد حضور برادر بن لادن در این کنگره بود که در کنار سایر امیران سعودی و شخصیتهای آمریکایی نشسته بود.
این افسر اطلاعاتی سیا می نویسد: پیش از انکه جلسات به پایان برسد و میهمانان بر سر ضیافت شام مفصل حاضرشوند، حوادث تروریستی 11 سپتامبر اتفاق می افتد.
در این کتاب آمده است: بر هیچ کس پوشیده نیست که آل سعود مشارکت فعالی در امضای توافقنامه های عربی – اسراییلی داشته و برای بسط سیطره قدرت اسراییل در منطقه عربی بسیار کوشیده است.
بایر نوشت: اما عربستان این اواخر برای تثبیت پروژه آمریکایی – اسراییلی حذف قضیه فلسطین و متقاعد کردن فلسطینی ها به کرانه باختری و نوار غزه و توقف انتفاضه و همچنین عملیات گروههای مقاومت شکست خورد.
در نگاهی دوباره به کتاب "خواب با شیطان"می بینیم که بایر انگشت اتهام را به سوی نفر اولی که با " شیطان سعودی"  خوابیده، می کند و می نویسد: شروع کردیم به خوابیدن با شیطان در بسترش  و در گوش او نجوا کردیم که او را دوست داریم،‌همچنان بر این راه رفتیم ‌تا آنکه ناگاه در 11 سپتامبر بیدار شدیم ،‌ ولی او دستش را  به نشانه بی گناهی بالاگرفت و خواست که ما را قانع کند که هیچ مشکلی از این حوادث بوجود نمی آید و اوضاع بر وفق مراد است. در تمام این مدت چشم خود را به چمدان پر از پول شیطان که بر روی میز کنار تخت خواب
پیش چشمان مان باز شده بود دوخته بودیم...

 صبح قریب: زمان این رابطه ها رو فاش می کنه.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]