سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----465270---
بازدید امروز: ----49-----
بازدید دیروز: ----73-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 87/1/30 ساعت 11:50 صبح

دکتر شفقت سعید در حاشیه مراسم جشن روز ملی پاکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بخش انگلیسی خبرگزاری قدس (قدسنا) پیرامون نگاه پاکستان به مسئله فلسطین گفت:  پاکستان یکی از قدیمی ترین کشورهای حامی فلسطین در جهان اسلام است. من پیش از این در معاونت امور خاورمیانه وزارت امور خارجه پاکستان فعالیت می کردیم و از نزدیک اوضاع خاورمیانه را زیر نظر داشتم. حمایتهایی از سوی پاکستان از فلسطین شده که تاکنون اعلام نشده و حتی فکرش را نمی توان کرد. این حمایتها بیش از هرکشور دیگری بوده است.

خدمات پاکستان به فلسطینیان
سفیر پاکستان تصریح کرد: ما در پاکستان شرایط آموزشی بسیار زیادی برای فلسطینی ها ایجاد کرده ایم. صدها پزشک فلسطینی را در موسساتمان تربیت کرده ایم.  در زمینه های امنیتی ، آموزشی، گمرکات، خلبانی و خیلی چیزهای دیگر .  ما حتی به آنها کمک کردیم چگونه دولتشان را تشکیل دهند این مسایل گفتن ندارد اما خیلی ها از این موضوعات اطلاعی ندارند. اینها البته وظیفه کشورماست ما نسبت به فلسطینی ها حس همدردی داریم و آنها را از برادران دینی خودمان می دانیم.
دکتر شفقت در پاسخ به سوال دیگر قدسنا مبنی براینکه زمزمه هایی به گوش می رسد که حکایت از عادی سازی روابط پاکستان با اسراییل دارد و این زمزمه ها در جهان اسلام به دغدغه و نگرانی تبدیل شده است پاسخ داد: ما هرگز نمی توانیم با اسراییل رابطه داشته باشیم. مسئله فلسطین باید براساس قطعنامه های 242 و 338 سازمان ملل متحد عادلانه حل و فصل شود. قطعنامه هایی که خواستار تشکیل یک کشور مستقل با مرزهای مشخص برای فلسطینی ها است. ما چگونه می توانیم با اسراییل رابطه برقرار کنیم در حالی که مشکل فلسطین به قوتش باقی است.
سفیر پاکستان ادامه داد: آسیبهای فراوانی از سوی لابی صهیونیستی به پاکستان رسیده است و براین اساس می گویم که ما با ایران دیدگاه مشترکی در خصوص روند صلح خاورمیانه داریم.

صبح قریب: باز هم به پاکستان.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]