سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----463637---
بازدید امروز: ----62-----
بازدید دیروز: ----39-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
پنج شنبه 88/1/20 ساعت 8:6 عصر
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، علی زارع فکری در نشست اندیشه‌های امام ‌خمینی ‌(ره) درباره فلسطین که در آستانه بیستمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و به همت گروه فرهنگی مطالعاتی صبح قریب در باشگاه جهاندیدگان خاقانی برگزار شد، گفت: جامعه فعلی با فاصله گرفتن از تفکرات اول انقلاب به وضعیتی رسیده‌ است که نسل سوم و حتی نسل اول انقلاب نیز تکلیف خود را در مورد فلسطین نمی‌داند.

اندیشه امام خمینی(ره) پیرامون فلسطین، استاد زارع فکری، صبح قریب


وی با بیان اینکه عده‌ای مسئله فلسطین را اشغال 20 هزار کیلومتر اراضی توسط چند میلیون یهودی می‌دانند، افزود: برخی از روزنامه‌ها بعد از جنگ 33 روزه لبنان کاملاً نیات خود را در عدم حمایت جهت کمک به مردم فلسطین و لبنان نمایان کردند.
فکری گفت: در حال حاضر در کشور، چراهایی مانند اینکه چرا باید با آمریکای لاتین ارتباط داشته باشیم یا چرا باید به افغانستان کمک کنیم و اینکه ایرانیان چرا باید خود را فدای اعراب کنند، مطرح است.
وی افزود: این چراها باعث می‌شود که یک بازخوانی از منظر نگاه انقلابی داشته باشیم که در این راستا بهترین بازخوانی می‌تواند رجوع به توصیه‌های حضرت امام‌خمینی‌(ره)‌ باشد.
فکری با بیان اینکه شاید در وهله اول تصور شود که تفکرات حضرت امام‌خمینی‌(ره) که همان مبارزه با مستکبران تا نابودی کامل آنهاست، برای اول انقلاب تعریف شده بود، تصریح کرد: وقتی به سخنان مقام معظم رهبری رجوع می‌کنیم، می‌بینیم که ایشان نیز همان تفکرات و مواضع امام‌خمینی‌(ره) را در قبال فلسطین و مظلومان جهان دارند.
وی با اشاره به اینکه برای حفظ و استفاده از رهنمودهای امام‌خمینی(ره) باید به متن صحیفه نور پایبند باشیم، افزود: موضوع فلسطین به آرمان‌های انقلاب اسلامی ارتباط دارد، و جزءبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، علی زارع فکری در نشست اندیشه‌های امام ‌خمینی ‌(ره) درباره فلسطین که در آستانه بیستمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و به همت گروه فرهنگی مطالعاتی صبح قریب در باشگاه جهاندیدگان خاقانی برگزار شد، گفت: جامعه فعلی با فاصله گرفتن از تفکرات اول انقلاب به وضعیتی رسیده‌ است که نسل سوم و حتی نسل اول انقلاب نیز تکلیف خود را در مورد فلسطین نمی‌داند.  خطوط قرمز ایران است.
فکری با بیان اینکه نباید سطح نوع نگاه به مسائل فلسطین را آن قدر نازل کنیم تا به حد دعواهای حزبی برسد، گفت: امام‌خمینی (ره) اعتقاد داشتند که ماجرای فلسطین پایان کار نیست بلکه آغاز کار است.
وی با اشاره به نگاه امام‌خمینی(ره) که مسئله اسرائیل و فلسطین را بیشتر از دعوای یهود - عرب و همچنین غصب یک قطعه زمین می‌پنداشت، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند مسئله فلسطین یک روی سکه ندارد بلکه 2 رو دارد که یک طرف آن مظلوم و طرف دیگر سکه، ظالمی است که باید نابود شود.
فکری با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) عقیده داشتند اشغال فلسطین بحث تمام سرزمین خاورمیانه و اعراب است، افزود: ایشان هدف اسرائیل را تصاحب سرزمین‌های دیگر ممالک اسلامی مانند سوریه، لبنان و عراق عنوان کرده و روند رو به جلوی صهیونیسم در اشغال سرزمین‌های غصب شده را غیرقابل توقف می‌دانست.
وی با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) صهیونیسم را جزء مشکلات همه بشریت عنوان می‌کرد، گفت: امام‌خمینی(ره)‌ هدف صهیونیسم و آمریکا را اسلام‌زدایی در جهت تفرقه بین شیعه و سنی می‌پنداشت و تنها راه‌حل را نابودی موجودیت صهیونیسم می‌دانست.
فکری در ادامه نشست اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) پیرامون فلسطین با تأکید بر اینکه برخی گروه‌های ملی‌گرا خواستار بی‌تفاوتی و جدایی با جهان اسلام هستند، افزود: توسعه صهیونیسم جهان را دربرگرفته است به طوری که هیچ کشوری به خصوص در اروپا حتی با اسطوره کاذب و ساختگی هولوکاست توان مقابله ندارد و اگر هر شهروند اروپایی از جمله فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و اتریشی پرسشی در رابطه با کذب بودن این حادثه ساختگی بیان کند، به شدت مورد برخورد از نوع اخراج، جریمه، زندان و حتی محرومیت شغل دولتی تا آخر عمر خواهد شد. در حالی که بحث آزادی در چنین سرزمین‌هایی گوش‌ها را کر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام‌خمینی(ره) در سال‌های قبل از انقلاب و در زمان رژیم گذشته همیشه مخالفت خود را بر مبنای از دست رفتن منافع ملی کشور تأکید داشتند، گفت: ایشان در رژیم گذشته استقلال و اقتصاد کشور را اسرائیلی می‌دانستند و با نام بردن سازمان‌هایی مانند تلویزیون، کارخانه ارج، کارخانه نوشابه‌سازی کوکاکولا که تحت سیطره اسرائیل بودند، اعتراض خود را حتی در وارد کردن تخم‌مرغ و زیر کشت رفتن زمین‌ها توسط اسرائیل‌ها عنوان می‌کردند.
فکری با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) در رژیم سابق طاغوت اعتراض می‌کردند که چرا کارشناسان نظامی را از اسرائیل می‌آورید و همچنین چرا تحصیل‌کردگان کشور را برای ادامه تحصیل به اسرائیل اعزام می‌کنید، اظهار داشت: ایشان اعتراض داشتند که چرا سربازان اسرائیلی در اختیار شاه هستند و تأکید بر اینکه حداقل باید منافع ملی را در چنین زمینه‌هایی در نظر داشت.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در انقلاب‌های جهان امام‌خمینی (ره) طرح «گل در برابر گلوله» را در مقابل ارتش عنوان کردند، افزود: ایشان خطر صهیونیسم را مخفی و تاکتیکی مطرح نمی‌کرد. بلکه بسیار صریح و روشن عنوان کرده و دشمنی با اسرائیل را نوعی افتخار به حساب می‌آوردند.
فکری با بیان اینکه امام‌ خمینی (ره) در مورد جنگ تحمیلی درباره دولت‌های دیگر که تلاش خود را صرف دشمنی با اسرائیل و آمریکا نمی‌کنند، تأسف خود را اعلام می‌کردند و آحاد مردم را به شیطان بزرگ، حزب بعث عراق و صهیونیسم جهانی متوجه می‌کردند.
وی گفت: امام خمینی (ره) تمام گرفتاری‌های مسلمانان را آمریکایی‌ها می‌دانست که اسرائیل را تقویت می‌کردند.
فکری تفکر حضرت امام خمینی (ره) را جدای بین جبهه صهیونیسم و یهودیان عنوان کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) تأکید داشتند که یهودیان حسابشان از صهیونیسم جداست و نباید این 2 را با یکدیگر مخلوط کرد.
پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک تأکید کرد: حضرت امام‌خمینی (ره) راه‌حل نجات از ظلم و سیطره صهیونیسم که در راستای ترویج فرهنگ ضددینی، تفرقه و جدایی بین جوانان کشور تلاش می‌کنند را تنها در اتحاد مردم و ملت‌ها می‌دانست.
وی با توجه به برخی‌ از اظهارات ناصحیح درباره اینکه حفظ ایران واجب‌تر از حیثیت غزه است یا اینکه هولوکاست به ایران ارتباطی ندارد و همچنین مردم ایران گرسنه هستند و چرا به لبنان و فلسطین کمک می‌شود، اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) عقیده داشتند که مستضعفان جهان باید علیه تمام مستکبران عالم قیام کنند.
فکری تفکر امام‌خمینی(ره) را برای نجات فلسطین تنها در مبارزه عنوان کرد و گفت: ایشان دستور قرآن را قتال با اسرائیل می‌دانستند و نشست و برخواست با این رژیم غاصب را بی‌نتیجه دانسته، صراحتأ می‌گفتند که وقت آن نرسیده که اسرائیل را نابود کنیم؟
وی با اشاره به اینکه امام‌خمینی (ره) بر هر مسلمان واجب می‌دانست که برای نابودی اسرائیل تلاش کند، افزود: وقتی رهبر فلسطین «یاسر عرفات» به طرف سازش با اسرائیل پیش رفت حضرت امام خمینی (ره) 2 جبهه سازش و مبارزه را جدا دانست و ایستادگی روی پای خود را تأکید کرد و تکیه به سازمان‌ها و ابرقدرت‌ها را بیجا و بیهوده ‌پنداشت.
فکری افزود: در سال 61 شمسی وقتی رهبر فلسطین «یاسر عرفات» از انقلاب اسلامی ایران جدا شد، حضرت امام‌خمینی(ره) به رهبران فلسطین نصیحت کردند که شرق و غرب به فریاد شما نمی‌رسند.
وی با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) صهیونیسم بین‌المللی را یک خطر جهانی برای بشریت و منطقه خاورمیانه می‌پنداشت، گفت: حضرت امام خمینی (ره) در مبارزه تا نابودی صهیونیسم و بعضاً حذف عوامل صهیونیسم در کشورهای دیگر را جهت نابودی کامل اسرائیل عنوان می‌کرد و هیچ حقی را برای اسرائیل قائل نبود.
فکری با تأکید بر اینکه امام‌خمینی (ره)، دولت‌های فاسد و ظلم این دولت‌ها به ملتشان را 2 مشکل اساسی در عدم اتحاد برای نابودی صهیونیسم عنوان می‌کرد، گفت: نگاه حضرت امام‌خمینی (ره) هرگز تدافعی نبود و یک حالت تهاجمی داشت و اصولا قضیه فلسطین را خطری برای آحاد مستضعفان دنیا می‌دانست.
وی با اشاره به سخن امام‌خمینی (ره) به مضمون اینکه اگر مسلمانان هر نفر یک سطل آب می‌ریختند، اسرائیل را سیل می‌برد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) تأکید داشتند که مستضعفان بپاخیزند و اتحاد داشته باشند و از هیاهوی مستکبران نترسند که فقط با فداکاری دولت‌ها و ملت‌ها می‌توان بر قضیه فلسطین فائق شد.
فکری افزود: امام‌خمینی (ره) با تأکید بر لزوم بازگشت ملت‌ها به صدر اسلام، حربه دولت‌ها در تحریم نفتی برای دولت‌های حامی اسرائیل را یکی از راهکارهای مقابله با صهیونیسم بین‌المللی می‌دانست.
وی با انتقاد از برخی نمایندگان ایران که طرح انجمن دوستی ایران و آمریکا را ارائه کرده بودند، گفت: متأسفانه هنوز برخی نمی‌دانند که صهیونیسم خوردنی یا پوشیدنی است.
وی با اشاره به برخی از اعتراضات در مورد رابطه ایران با کشورهای آمریکای لاتین که عنوان می‌شود چرا باید به دنبال کشورهای گدا و گشنه برویم که هیچ تأثیری در جهان ندارند، تصریح کرد: در شرایطی که در جنگ 22 روزه غزه کشورهای مصر، عربستان و اردن سکوت کرده بودند، حرکت کشورهای آمریکای لاتین در برگرداندن سفرای خود نشان داد که قدس این ظرفیت را دارد تا به محور مبارزه با اسرائیل تبدیل شود.
فکری با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) در تاریخ 16 مرداد سال 1358 روز قدس را نامگذاری کردند و در تاریخ 27 مرداد همان سال توضیحی درباره نامگذاری روز قدس دادند، گفت: ایشان برای تکمیل نمودن این شعار جهانی در تاریخ 29 مرداد سال 1358‌همان سال، روز قدس را یک روز اسلامی نام گذاشته و ابراز امیدواری کردند که این روز مقدمه‌ای برای تشکیل یک حزب مستضعف شود تا دماغ مستکبران را به خاک بمالد و قیام جهانی را علیه تمام چپاولگران به واقعیت برساند.
وی با اشاره به اینکه محور تقابل حضرت امام‌خمینی (ره) کاملاً مشخص شده است، گفت: تأمل با کشورهای آمریکای لاتین و کار روی مستضعفان جهان که حاصل آن پیروزی در جنگ 22 روزه غزه را شامل شد، از نتایج اندیشه‌های استراتژیک حضرت امام‌خمینی (ره) است.

منبع خبرگزاری فارس



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]