سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----462579---
بازدید امروز: ----7-----
بازدید دیروز: ----10-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
پنج شنبه 88/9/12 ساعت 9:36 عصر

نشست «مقدمات تشکیل صهیونیسم» از سلسله نشست های صهیونیسم شناسی موسسه نور قدس جوان با همکاری مجتمع فرهنگی اسوه در تالار اسوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نور قدس جوان این نشست که 12 آذر ماه ماه برگزار شد استاد شمس الدین رحمانی شرحی از اقدامات یهودیان ارائه کردند که منجر به تشکیل صهیونیسم گردید.

ایشان قرن شانزدهم را قرن مهمی دانستند: قرن 16 میلادی قرن مهمی است. رنسانس در این قرن به وقوع پیوست. رنسانس به این معنا است که دیگر دین یهودیت، اسلام، مسیحیت، کارکردی ندارند و باید به سراغ علم مادی رفت و برای اینکه چیزی به اسنژم دین داشته باشند، سراغ اندیشه های قبل از مسیحیت در یونان رفتندکه این اندیشه ها، عظمت تفکر غرب است وحدود 100سال طول کشیده است. اما جای این سئوال است که چرا سراغ اندیشه های یونانی رفتند نه رومی؟

استاد رحمانی در ادامه بیان داشتند: داستان استعمار کاملا یهودی است و اسناد تاریخی موید این مطلب هستند. هانری هشتم پادشاه انگلیس در سال 1600 م کمپانی هند شرقی را تاسیس کرد و به فاصله ی2 سال در هلند هم کمپانی هند شرقی ایجاد شد. درسال 1653م الیور کرامول با لغو پارلمان ، سلطنت را تصاحب کرد ، وی شخصی بسیار دیکتاتور و به شدت علاقه مند به یهودیان بود که اجازه ورود آن ها را بعد از 300 سال به انگلستان صادر کرد..

ایشان در ادامه به کابالا و و ارتباطش با فراماسونری اشاره کردند: شوالیه های معبد که با نام کابالاها مشهور بودند و در خیلی از کتابها به آن اشاره شده ، افرادی قدرتمند بودند که ثروت بسیاری جمع آوری کرده بودند و سالها خیانت و جنایت کردند که بعد از شناخته شدنشان توسط روحانیت مسیحی ، دستور به دستگیری و کشتن آنها دادند، عده ی کمی گریختند و در انگلستان پناهنده شدند که بعد ها نسل های همانها فراماسونری را تشکیل دادند و این اشارات رمزی مال کابالاهاست

سال 1718 لژ بزرگ فراماسونری توسط دزاگولیه تشکیل شد، اندیشه ی مادی را رواج داد در سرتاسر اروپا و قرن 18 میلادی را قرن روشنفکری نامیدند. ماسونری در فرهنگ های لغت به ساختمانی که پایین آن سنگ و بالای آن آجر است ترجمه شده که این یکی از عبادت های فراماسونری است (درآتش سوزی بزرگ در انگلستان و سوختن خانه های چوبی ،شروع به ساختن خانه هایی به این شکل کردند.)

وی سپس به نقش شخصیت های مهم و موثر یهودی پرداختند: ناپلئون کسی که اندیشه ی جمهوری را در سرتا سر اروپا تاسیس کرد و یکی از یهودیان بود.

«مایر آنسرل روچیلد» یک خانواده ی ثروتمند انگلیسی یهودی که پدر معنوی اسرائیل نامیده می شود، در آخر قرن 19 بعد از خودش 5 پسر او در 5 شهر مهم انگلستان فعالیتهای پدرشان را ادامه دادند. هرتزل و ... کارگزارهای اینان بودند.

در قرن 19 خانواده ی روچیلد حاکم اقتصادی اروپا بود و روچیلد بزرگ ،پدرمعنوی،اقتصادی و ... اسرائیل است. مهم ترین کارهای این خاندان، وام دادن، فروش اسلحه و مدار مخدر است و با این کار به جنگ ها دامن می زدند. قرن 19 ، قرن رشد بانکداری بین المللی ، صنعت وابسته به ربا است و اقدامات آن ها برای فتح جهان است.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]